През миналата седмица американският гигант Apple представи нови рекордни резултати с 20% ръст на приходите си до 62,9 милиарда долара и печалба от 14,1 милиарда долара. След излизането на тази новина обаче акциите на компанията поевтиняха за кратко и капитализацията й се сви под 1 трилион долара.

До голяма степен причина за това беше едно неочаквано съобщение - това е предпоследният път, в който Apple представя публично информация за продажбите си. Такива резултати ще бъдат обявени още веднъж в края на декември.

Apple за кратко загуби оценката си от $1 трилион

Apple за кратко загуби оценката си от $1 трилион

Производителят на iPhone отчете рекордни финансови резултати, но прогнозата за следващите месеци не е толкова добра

Заради това е доста любопитно да бъде погледнато развитието на най-силния продукт на Apple за последните малко повече от 10 години - iPhone. От CNN Business са представили значението на смартфоните за бизнеса на компанията от 2008 до 2018 година.

Какво се вижда от тях? През последното тримесечие приходите са нараснали, но не в толкова големи мащаби. Традиционно обаче най-силно за Apple остава четвъртъто тримесечие на годината и точно това показва първата инфографика.

Продажби по тримесечия

Източник: CNN Business

Продажби по тримесечия

Може да се каже още, че производителят прави с 8 милиарда долара повече от продажбите на смартфоните в сравнение с предходната година.

Apple успя да се справи и със своя проблем с растежа по един нетрадиционен начин - като успя да убеди повече клиенти да се абонират за приложенията Apple Music и Apple Care.

Приходи от продажби на iPhone

Източник: CNN Business

Приходи от продажби на iPhone

Едно обаче е сигурно - компанията ще трябва да намери нов сериозен източник на приходи, който да замести iPhone. Компанията няма как да повишава цените на продуктите си още много, защото може би няма да са много потребителите, които биха дали по 2000 долара за смартфон.

Приходи от услуги

Източник: CNN Business

Приходи от услуги

"Apple има проблем с iPhone. Тя се опитваше да го покрие, а сега се опитва да го скрие. Но няма как компанията да го избягва завинаги", завършват с коментар от CNN Business.