Отделянето на Honor Device от Huawei се отразява отлично на компанията и тя вече жъне успех на китайския пазар, най-големия в света, пише Nikkei.
В петък компанията пусна в продажба новите модели от серията Magic3, а изданието цитира висок интерес в магазините. "Наличните бройки свършиха моментално. Ако направите резервация сега, ще трябва да чакате дълго", казва продавач в магазин в Гуанджоу. Най-силно търсене се отчита за най-скъпия модел, който се продава срещу 7 999 юана ($1 229).
Моделите са първите от серията Magic от около три години насам. Те използват процесори от Qualcomm и операционната система Android. Телефоните са снабдени с три или четири камери в зависимост от модела, които са способни на между 10- и 100-кратно приближение.
"Нашата цел е да създавам продукти, които да се съревновават или да изпреварят Apple", заяви по-рано главният изпълнителен директор Джордж Джао.
Huawei създаде Honor през 2013 г. като бюджетен бранд. Марката успя да си създаде лоялни привърженици в Европа и в много страни по света, достигайки 70 млн. продажби през 2019 г., което я нареди на седма позиция.
След въведените от САЩ санкции Huawei продаде компанията на консорциум, притежаван от властите в Шънджън и десетки смартфон дилъри. Honor запази около 8 000 служители. В първите месеци продажбите се сринаха от 13% през третото тримесечие на 2020 г. в Китай, до 5% през първите три месеца на тази година. Но оттогава пазарният ѝ дял расте и през юни вече е 8%. До края на годината той може да нарасне до 12%, според Counterpoint Research.
Huawei не може да включва услугите на Google в своите телефони, но забраната не важи за Honor.