Samsung се опитва да парира нарастващата глобална заплаха от китайските конкуренти с нови евтини смартфони, насочвайки се първо към градската младеж на бързоразвиващия се пазар в Индия.

Корейският гигант доминираше в Индия от 2012 г. насам, но миналата година бе изпреварен от китайския си конкурент Xiaomi. Неговата позиция като лидер на световния пазар също е застрашена от друг китайски конкурент - Huawei.

Samsung представи два нови смартфона от своята водеща серия Galaxy - M10 и M20. Най-евтиният модел ще струва само 112 долара в Индия, пише CNN Business.

Samsung срещу Huawei и Xiaomi: Корейският гигант залага на по-евтини смартфони

Samsung срещу Huawei и Xiaomi: Корейският гигант залага на по-евтини смартфони

Първите такива модели ще се появят на пазара по-късно тази година

Устройвата разполагат с функция за лицево разпознаване и батерии с капацитет 5000 mAh. Те са "проектирани в страната за млади милениали" и ще започнат да се продават в Индия от 5 февруари, преди да бъдат пуснати в други страни. 

Китайски марки като Xiaomi, Oppo и Vivo направиха огромен пробив в Индия най-вече заради по-ниските си цени, които са основна точка за продажба в страна, където средният годишен доход е по-малък от 2000 долара.

Xiaomi държи 28% от пазара през 2018 г., в сравнение с 24% за Samsung, според технологичните консултанти Counterpoint Research. Китайският гигант Huawei заяви, че очаква да надмине Samsung като най-големия продавач на смартфони в света до 2020 г.

M20 с конкурентите му от Xiaomi, Realme и Nokia

Източник: Android Central

M20 с конкурентите му от Xiaomi, Realme и Nokia

Samsung вече предлага по-евтино устройство в Индия - базовият Galaxy J2 Core се продава за около 84 долара - но новите модели ще предлагат по-голям избор в по-ниския пазарен сегмент. Според компанията серията Galaxy M ще има по-добри камери и по-дълъг живот на батерията.

Моделът M10 с 16GB вътрешна памет струва 7990 рупии (112 долара), а по-луксозният M20 струва 12 990 рупии (183 долара). Това е малка част от цената на топ моделите на компанията като Galaxy S9, който се продава за над 800 долара в Индия, и като цяло съответства на средната цена на смартфоните в страната от около 167 долара.

Цената е една от основните причини, поради които Apple не успява да се наложи на индийския пазар. Производителят на iPhone се опита да заобиколи високите индийски мита върху внесените устройства, като произвежда някои по-стари модели на местна почва, но все още държи едва 2% от пазара. Тези местни модели на iPhones струват повече от 250 долара.

Компанията очаква сериозни продажби от по-луксозния евтин модел M20

Източник: Samsung

Компанията очаква сериозни продажби от по-луксозния евтин модел M20

Samsung, подобно на Xiaomi, инвестира милиарди в производството на повече смартфони в Индия, разкривайки "най-голямата фабрика за мобилни телефони в света" близо до Ню Делхи миналата година.

Наградата е примамлива. Индия вече е вторият по големина пазар на смартфони след Китай, но около 60% от 1.3-милиардното й население все още няма достъп до интернет.

Тъй като това бързо се променя, Samsung се надява новите му смартфони да му помогнат да отблъсне китайските конкуренти и да вземе по-голям пазарен дял.