Ford ще инвестира 30 млн. долара в нова продуктова поточна линия в завода си в Крайова, посочиха от самата компания, предаде Seenews. На нея ще се произвеждат компоненти, които в момента се внасят от други части на Европа, а с вложението компанията ще оптимизира веригата си на доставки.

"От 2008 г., когато купихме завода в Крайова, Ford спазва ангажиментите си към Румъния и най-вече към града", посочва президентът на компанията Ян Пиърсън. "Смятам, че постоянните ни инвестиции през последните 12 години, включително и тази, го доказват."

Ford възкреси SUV моделите Bronco с ново поколение за следващата година

Ford възкреси SUV моделите Bronco с ново поколение за следващата година

С цена, започваща от 30 хил. долара, те са пряка конкуренция на най-продавания модел на Fiat Chrysler - Jeep Wrangler

Откакто са собственици на завода, от Ford са вложили 1,5 млрд. долара в него, от които 200 млн. долара са вложени за производството на Puma. През февруари, преди светът да бъде затворен като противоепидемиологична мярка, от компанията обявиха, че планират да произвеждат над 1000 автомобила Puma и EcoSprot в Румъния, което значи нова кола на всеки 67 секунди.

В началото на юли обаче стана ясно, че заради влошената икономическа конюнктура, гигантът освобождава част от служителите си в Крайова. Първоначално бяха съкратени 213 и от общо малко над 6300 души в завода в северната ни съседка, но на 20 юли заводът се върна към работа на три смени, което означава, че производството ще е почти на нивата от преди кризата.

Това е добра новина за компанията, която беше принудена да затвори завода от средата на март до края на април.

Новата Puma е кросоувър, който се произвежда единствено в Крайова и се продава само в Европа, Австралия и Нова Зеландия, но засега продажбите на последните два пазара все още не са стартирали. Новата поточна линия, в която влагат средства от компанията, ще обслужва именно производството на компоненти за него.

Ford освобождава хора от завода си в Румъния заради слабо търсене

Ford освобождава хора от завода си в Румъния заради слабо търсене

Засега компанията съкращава само хора, които са били назначени на временни договори

След като моделът беше обявен през миналата година, когато и стартира производството му, той беше обявен за "Кола на годината" от What Car? през януари 2020 г. Кросоувърът засега идва само с един двигател - хибриден еднолитров турбиниран трицилиндров L Fox EcoBoost с мощност от 153 к.с. и въртящ момент от 240 Nm. Той е съчетан с шестстепенна ръчна скоростна кутия. Автомобилът е базиран на шасито на седмото поколение на Ford Fiesta.