На българския пазар вече има втора компания, която предлага бездимни тютюневи изделия. Световният гигант в цигарената индустрия "Бритиш американ табако" (БАТ) пуска у нас своя нагряващ продукт glo, стана ясно днес на пресконференция. Така компанията влиза в България в пряк сблъсък с конкурента си "Филип Морис", който преди близо година пусна своя IQOS.
БАТ планира да отвори 11 специализирани магазина у нас, като първият е вече факт от 15 октомври в столичния център The Mall. Страната ни е 15-ят пазар, на който концернът пуска glo, като устройството се продава в съседни страни като Румъния, Сърбия и Гърция, а на големите европейски пазари - в Италия и Полша.
По думите на Мила Маречкова, директор "Маркетинг и търговия" на компанията у нас, пазарът на бездимни тютюневи изделия в България възлиза към момента на 1.5%-2%. "Като лидер при конвенционалните цигари, искаме да станем такъв и при новата категория", посочи тя. По думите й на съседни пазари данните за проникването са подобни.
"В момента приходите на БАТ от иновативни тютюневи устройства възлизат 900 милиона паунда, като целта на компанията е до 2030 година 30% от приходите ѝ да идват от този сегмент, а до 2050 година - 50% от приходите", коментира д-р Джеймс Мърфи, ръководител направление "Намален риск" в БAT.
Цената на стиковете (пълнителите на устройството) е 6 лева, като БАТ използва за тях утвърдената си премиум марка Dunhill Neostiks. Те ще се предлагат в три вида - - Navy Blue, Yellow и Green. От компанията обаче не посочиха каква ще е цената за устройството, като споменаха само, че ще бъде "конкурентна". Конкурентният продукт IQOS струва официално 195 лева, но цената му може да падне до между 75 и 90 лева при различни промоции.