Заплатите и в България са ниски, но там важат правилата на ЕС за държавните субсидии, докато в Турция този въпрос се решава гъвкаво, казват от Фолксваген. Това може да се окаже решаващо за инвестицията от 1 млрд. евро.
В продължение на месеци се водиха преговори и сега явно са отстранени почти всички пречки. Новият завод на Фолксваген очевидно ще се строи в Турция: "Водим заключителните разговори", заяви в четвъртък (26.09) Андреас Тостман от Управителния съвет на Фолксваген пред журналисти в Берлин. Според него, в момента се уточняват последните детайли. Договорите можели да бъдат подписани в рамките на две седмици, а "може би и по-рано".
Преди три седмици агенция Ройтерс съобщи, позовавайки се на осведомени кръгове, че решението на германския концерн за гигантската инвестиция е непосредствено предстоящо. Още в края на август Надзорният съвет на Фолксваген взе принципното си решение за строежа на новия завод.
По 300 000 автомобила годишно
Осведомени източници твърдят, че в Маниса, край Измир, ще бъде изграден новият завод на Фолксваген. Той ще произвежда 300 000 автомобила годишно. За целта ще бъдат разкрити близо 4000 нови работни места. Строежът ще започне през 2020, а производството е планирано да стартира през 2022 година. Инвестицията на германския концерн ще е на стойност от близо 1 милиард евро.
Заводът ще произвежда моделите Фолксваген Пасат и Шкода Супърб за износ в Източна Европа. 80 до 90% от производството ще се експортират към разрастващите се пазари на Източна Европа и Русия. Останалата част от производството ще се продава в Турция.
Решението за изграждането на нов завод на Фолксваген в Турция е политически оспорвано. ЕС обвинява Ердоган в орязване на свободата на словото и правото на демонстрации. От Фолксваген обаче отговарят, че Турция от години е кандидатка за присъединяване към ЕС. В същото време те признават, че ситуацията в страната се е влошила след неуспешния опит за преврат през 2016 година. "Фолксваген е наясно, че в Турция има репресии срещу критици на режима и дисиденти", казва Томас Щег, който лобира в полза на концерна. Той обаче изтъква, че Турция е страна с развита пазарна икономика, която в бъдеще отново ще се развива по възходяща линия. Предпоставките за това били налице.
Предимствата на Турция
Андреас Тостман от Управителния съвет на Фолксваген допълва: "Смятаме, че в Турция ще можем да запазим нашето високо ниво - по отношение на качеството на продукцията, в защитата на синдикалните права на служителите, както и по отношение на човешките права в сферите, на които можем да окажем пряко влияние".
Според Фолксваген, равнището на заплатите в Турция е по-ниско, отколкото в другите източноевропейски страни, станали предмет на обсъждане във връзка с новия завод. В България, която дълго време се смяташе за алтернатива на Турция, заплатите също са ниски, само че там нямало достатъчен брой съответно квалифицирана работна ръка.
Освен това България е обвързана с европейските правила за отпускане на държавни субсидии. В Турция обаче този въпрос се решава с преговори, посочват от Фолксваген.
ndlev_org
на 02.10.2019 в 17:04:46 #9Това че, германия избра турция за пореден показва че "в двигателя на ЕС" нещо е счупено http://ndlev.org/news/2019/07/26/туркия-ке-падне/
svetlio-rusev
на 01.10.2019 в 22:09:37 #8логично беше да е в турция. ще се опитат да върнат турчина в турция, щото ич не се интегрира завалията
champions_league
на 30.09.2019 в 17:10:29 #7По принцип карам каквото си поискам - не виждам това какво общо има с темата. Иначе бях сигурен, че ще изберат Турция. Вярно Бг е в ЕС, Турция имат вътрешно политически проблеми, а и са си ислямисти. Но само който не е ходил в Истанбул скоро време не знае за какво става на въпрос. София е като село в сравнение с Истанбул. Имат много развита индустрия за разлика от нас. Имат много ТУРСКИ фирми, които са водещи в световен мащаб в областта си и имат погълнати чужди фирми. Ние нямаме нито една българска, която е да световен лидер в областта си и да има клонове в други държави. Цялата ни индустрия е съставена от чужди инвестиции и фирми. Образованието ни е трагично, населението в трудоспособна възраст намалява. Няма логична причина да изберат България пред Турция за такава мащабна инвестиция.
Синият Гигант се завърна
на 30.09.2019 в 10:44:00 #6По принцип карам само Мерцедес, но предвид мъдрото решение на VW да не инвестират в загиващата Република, а в напреднала страна като Турция мисля след няколко години да обърна внимание и на колите произведени от VW. Никой не ни е виновен, че си изгонихме кадърния, образован или поне адекватен народ от държавата!
mylestone
на 30.09.2019 в 10:22:41 #5Причините са очевадни - никой не иска да инвестира в умираща държава. Младите, кадърните и образованите са се евакуирали и продължават да се евакуират. Кой луд ще инвестира в страна, в която скоро ще останат само старци, банда корумпирани политици, цигани, живеещи по техни животински закони и една мутра-милиционер, играеща си на премиер.
DDT77
на 30.09.2019 в 08:19:21 #4Аз също зачерквам VW и производните им. И им пожелавам да се набутат много яко с тая инвестиция. Поредните двуличници и те и ЕС. Не съм против ЕС но не и в този му вид. За едни законите и правилата не важат, на други непрекъснато им се поставят нови изисквания и забрани.
Legalen
на 29.09.2019 в 21:30:37 #3…...caмo чe тaм нямaлo дocтaтъчeн бpoй cъoтвeтнo ĸвaлифициpaнa paбoтнa pъĸa….. ----------------------------------------------------------------------------------------- На кого да се сърдим? Къде ни са специалистите? Надявам се че мнозина са тези във форума, които са имали или имат комплексно отношение отрасъла машиностроене. А автомобилостроенето (изключвам самолети, ракети и всичко което лети) е върха на машиностроенето. Нека всеки, който не е съгласен да се занимае с политиката на Германия в производството на автомобили и борбата това производство да не загуби достигнатите стандарти и имедж. Това е, може да плачим на умряло, да вие срещу луната и какво ли не... Десетилетия наред ние наливахме от пусто в празно. говорехме и говорехме, че този ни харесва, друг някой ни хвали, трети вече обещава.. Но имахме и по-важни проблеми било то със Западни Балкани или нещо друго от глобален характер...
katerina-ivanova
на 27.09.2019 в 19:43:20 #2Фолксваген и всичките им производни, Порше, Шкода и т.н. ги зачерквам от списъка с възможна покупка на кола, била тя стара или нова!!!
nsmilitia
на 27.09.2019 в 17:58:27 #1Да ви го тури Али Реза! Буквално! Ще берете ядове, но щом така сте си решили, никой не може да ви налее акъл в унтерменшенските кратуни.