Решението за изграждането на нов завод на Фолксваген в Турция вече е взето, съобщава агенция "Ройтерс", позовавайки се на германския вестник "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (ФАЦ). Според тази новина, Надзорният съвет на концерна вече е одобрил инвестицията, като решението може да влезе в сила всеки момент, а договорите могат да бъдат подписани още идната седмица.

ФАЦ се позовава на вътрешни източници в концерна и пише, че остава да се уточнят някои последни подробности от договора, включително някои данъчни въпроси. За тези подробности наскоро разговаряха шефът на концерна Херберт Дийс и турският президент Реджеп Тайип Ердоган. Източникът на вестника казал дословно: "Намираме се на последната права, сега само остава да доизгладим договора."

Очаква се Надзорният съвет на Фолксваген да обсъди темата и на заседанието си в петък (27 септември), но след като контрольорите на концерна вече са потвърдили решението, идната седмица вероятно ще бъдат изпълнени последните необходими условия и договорът ще бъде сключен, пише ФАЦ.

Ердоган иска Volkswagen. На всяка цена

Ердоган иска Volkswagen. На всяка цена

Турският президент е убеден, че новият завод ще бъде построен именно в Турция

"Инвестицията е 100% сигурна"

Според вестника, и турската страна е сигурна, че договорът ще бъде подписан съвсем скоро. "От икономическа гледна точка тази инвестиция е 100% сигурна", казва Алпер Канджа, шеф на турската Асоциация на автодоставчиците "Тайсад". Той уточнява, че от другите кандидати за инвестицията накрая е останала само България, но в крайна сметка Турция е успяла. Канджа очаква инвестиция от порядъка на 1,2 до 1,5 милиарда евро.

Строителната площадка край Маниса, на 40 километра от Измир, ще бъде разположена на площ от два квадратни километра. Според Канджа, сега се решавал последният открит въпрос: изкупуването на парцелите от техните собственици, включително няколко общини и един индустриален парк. Лобистът признава, че можело да се наложат и принудителни отнемания на парцели.

През 2018 година Фолксваген беше най-продаваният автомобил в Турция, където бяха закупени 67 000 фолксвагена и 21 000 шкоди. Досега Турция внасяше тези автомобили. Алпер Канджа твърди, че когато "Фолксваген" започне да произвежда в самата Турция, това ще бъде и ясен политически сигнал: "Това решение ще нормализира икономическите отношения между двете страни и ще им донесе двустранни изгоди."

Чакаме Hyundai и инвестиция от €1,5 милиарда

Междувременно министърът на икономиката Емил Караниколов съобщи от Южна Корея, че "една от най-големите южнокорейски компании в момента проучва България и още две държави за инвестиция, като тази инвестиция е за над 1,5 милиарда евро". От думите му стана ясно, че това е отделна инвестиция от разговорите за завод на Hyundai, за които бе съобщено в края на юли т.г. "Говорим за батерии за електрически автомобили. Те могат да бъдат за редица компании", заяви министърът на икономиката.

През юли Караниколов съобщи, че през 2017 г. България е изпратила предложения за партньорство на двата големи автомобилни бранда. VW са се отзовали първи и са започнали преговори, а тези с Hyundai все още са на начален етап.

Преговаряме с Hyundai за завод в България, ако VW избере Турция

Преговаряме с Hyundai за завод в България, ако VW избере Турция

Две компании обмислят производството на батерии за електромобили у нас, казва министърът на икономиката