Когато мениджърите в Shopify искат повече персонал в екипите си, от тях вече ще се очаква първо да докажат защо "не могат да постигнат целите си използвайки изкуствен интелект". Това става ясно от бележка, която самият главен изпълнителен директор на компанията Тоби Лютке публикува в X/Twitter.

"Как би изглеждала дадената област, ако автономни AI агенти вече бяха част от екипа? Този въпрос може да доведе до наистина интересни дискусии и проекти", пише Лютке в писмото, изпратено на служителите в края на миналия месец, разказва CNBC в свой материал.

Как AI може (или не може) да ни помага в работата и в живота

Как AI може (или не може) да ни помага в работата и в живота

Добре е първо да помислим за ограниченията на изкуствения интелект, преди за това как той може да ни помага

По думите на Лютке в цялата компания Shopify съществува "фундаментално очакване" служителите да използват AI в ежедневната си работа, защото той е "мултипликатор" на продуктивността за тези, които го прилагат.

"Видях много от тези хора да подхождат към привидно невъзможни задачи, такива които преди дори не бихме избрали да реализираме, с рефлексивно и брилянтно използване на AI, за да свършат 100 пъти повече работа," пише Лютке.

Компанията, която продава уеб-базиран софтуер, помагащ на онлайн търговците да управляват продажбите и операциите си, ще включи използването на AI в оценките на представянето на служителите.

Тази директива идва в момент, когато технологичните компании колективно са заделили стотици милиарди долари за инвестиции в развитието на AI през тази година. Shopify вече въведe инструменти за своите търговци, включително чатбот наречен Sidekick и набор от инструменти за автоматизация, обединени под името Shopify Magic.

Докато инвестират значителни средства в AI, технологичните компании търсят начини да оптимизират разходите в други области, било чрез прекратяване на губещи проекти или чрез съкращения. През 2024 г. са елиминирани около 152 000 позиции в 549 технологични компании, според данни на Layoffs.fyi.

Klarna съкрати хиляди, за да ги замени с AI, а сега връща част от тях, защото "нищо не е по-ценно от човека"

Той съкрати хиляди, за да ги замени с AI, а сега връща част от тях, защото "нищо не е по-ценно от човека"

До декември 2024 г. финтех компанията замрази наемането на служители

Общият брой на служителите в Shopify е намалял до 8100 в края на декември от 8300 година по-рано според последния годишен отчет на компанията. Тя съкрати 14% от работната си сила през 2022 г. и 20% през следващата година.

На инвеститорско събитие миналия месец, организирано от Morgan Stanley, финансовият директор на Shopify Джеф Хофмайстър заяви, че компанията може да "поддържа броя на служителите относително стабилен", въпреки че разходите, свързани със служителите, могат да варират поради разлики в заплатите. Той отбеляза, че "високоплатен специалист по AI" може да увеличи разходите за възнаграждения, дори ако броят на служителите остава непроменен.