България е по-атрактивна дестинация за покупка на ваканционен имот от Португалия и Италия.
Скокът при търсенето от страна чужди купувачи у нас изкачва страната ни с 11 позиции нагоре според индекса Top of the Props на платформата The MoveChannel. България дори заема третото място в подредбата, нареждайки се сред най-популярните страни за подобна инвестиция.
Страната наброява 4.09 процента от всички запитвания на сайта за април, като за първи път от седем месеца се нарежда в Топ 10 на класацията. По този показател се задържаме и на най-високото си място в индекса от февруари 2015-а насам.
Португалия и Италия, които традиционно са желани дестинации за инвестиции във ваканционни имоти, се нареждат съответно на 4 и 7 позиции с ръст в запитванията от 3.37 на сто и 1.91 процента.
Испания детронира САЩ като се нарежда на първо място в последната подредба. Европейската държава за втори път през тази годината е най-популярна дестинация с 10.40 на сто от запитванията.
На другия полюс са Кения, Нигерия, Панама, Австралия и Бахамите, където интересът наброява 0.1 процент.
Най-голям скок в подредбата прави Малта, която отива с 13 места нагоре, за да се нареди на 13 позиция. Това е първият път, в който островът влиза в Топ 20 от август 2016 година досега с 1.45 на сто от запитванията и е най-високото класиране на страната от юли 2013-а насам.
Привлекателността на българския пазар за ваканционни имоти се крие във факта, че цените се покачват стабилно, а инвеститорите са привлечени и от идеята за живот край морския бряг, посочват от платформата.
След гласуването за Brexit нараства тенденцията британски купувачи да се оглеждат за сделки в България, чийто пазар виждат като по-достъпен.
Засилващият се интерес към други европейски дестинации като Кипър обаче може да разклати позициите на България и Малта, като предстои да се види дали двете държави ще се задържат в топ 15, посочват още експертите.