Мнозина жители на гръцкия град Солун (вторият по големина в страната) се ориентират към покупката на празни магазини, за да ги превърнат в собствени гаражи. Това нестандартно решение е заради острите проблеми с паркирането в града, съобщава информационния портал Grtimes, цитиран от БТА.
Тази практика всъщност не е напълно нова, а датира от около едно десетилетие, от времето на икономическата криза, когато много магазини затвориха, а цените им спаднаха рязко. Напоследък обаче явлението се засилва, особено в зони, които са загубили изразено търговския си характер, защото цените на наемите за паркоместа в центъра надхвърлят 200 евро на месец.
Цената на малък магазин, който може да бъде преоборудван в гараж, е от порядъка на 15-20 хиляди евро. Проблемът е, че тези, които избират такова решение, се освобождават от проблемите с паркирането край дома си или работното си място, но на практика лишават града от едно обществено място за паркиране заради необходимостта да се осигури свободно влизане и излизане от частния им паркинг.
Подобен вариант обаче не решава огромния проблем, който се е създал в Солун заради влизането и движението на хиляди автомобили в историческия център на града, казва пред Grtimes Гого Айфандопулу, специалист по транспортни комуникации и преподавател в института по транспорт в Националния център за изследвания и технологично развитие.
Според нея, Солун трябва да намери решения на основата на плановете за устойчива градска мобилност и още преди пускането в експлоатация на метрото, което в момента се изгражда, да се подготви за ограничаване на употребата на лични превозни средства. Експертът предлага и въвеждане на по-високи данъци и такси за притежателите на повече от един автомобил.