По време на конференцията Connect вчера, 28 октомври, основателят на Facebook Марк Зукърбърг съобщи без особена изненада за когото и да е, че сменя името на компанията си на Meta.
Също както Google влезе под “шапката” на Alphabet, така и Facebook ще запази названието си, но заедно с Instagram, WhatsApp и т.н. ще започне да оперира под обхвата на новата компания Meta.
Промяната бе очаквана, тъй като през последните месеци Зук доста говореше за навлизане в “метавселената” и бе ясно, че трябва да се случи нещо, за да се разграничи Facebook от всички скандали, които забърка.
Източник: Meta
Метавселената, както вече знаем, е пространство, подобно на социалната мрежа, което обаче дава на потребителите възможност да си взаимодействат по невъзможни досега начини.
По думите на Марк Зукърбърг Meta ще позволи на потребителите си да отидат отвъд двуизмерните картинки на екрана и да се потопят в триизмерната вселена на AR/VR технологиите.
Това означава, че образи и елементи от вселената ще могат да се прожектират в реалния свят около нас, но ще можем най-вероятно и напълно да се потопим във виртуалната реалност.
Източник: Meta
Facebook ще продължи да съществува, но целта на Зук е да ни убеди, че компанията му е по-скоро технологична вселена, отколкото социалната мрежа, която познаваме днес.
Метавселената ще запази някои черти на Facebook и отново основната цел ще е да служи за свързване на хора и бизнеси, но и за много повече, казва Зукърбърг.
По всичко личи, че очилата за VR на марката Oculus, която е притежание на Facebook (вече на Meta), ще играят важна роля в новия дигитален свят.
Източник: GettyImages
Oculus Quest ще бъдат преименувани на Meta Quest, което ни кара да вярваме, че VR хедсета ще е един от начините за влизане и участие в света на Meta.
Промените около Oculus ще бъдат реализирани в първата част на 2022 г., така че можем да очакваме в периода дотогава да научим повече за съдържанието на Meta.