Почти всички създатели на съдържание в YouTube печелят по-голямата част от приходите си от реклами, генерирани от техните видеоклипове - числото се увеличава, когато видеоклиповете са на английски език и по-дълги от осем минути. И макар процентът на пачалба от рекламите да е намалял в началото на Covid-19, той бързо се възстановява. Освен това ютубърите печелят много от реклами на големи марки в клиповете им.
Ето топ десет звезди в YouTube, изброени от Forbes, за които годината е добра от гледна точка на финанси. Всички оценки на приходите им са за периода от 1 юни 2019 г. до 1 юни 2020 г.
10. Джефри Стар
Печалба: 15 милиона долара
Общ брой гледания (от юни 2019 г. до юни 2020 г.): 600 милиона
Aбонати: 16,9 милиона
Каналът е главно за уроци по гримиране. Ютюбърът е събрал повече от половин милиард гледания през посочения период от време. Още по-доходоносна от канала му в YouTube е линията му за грим, която той продава директно на потребителите. Една от най-новите му колекции Blood Money включва сенки за 52 долара и балсами за устни 18 долара, а популярната му Conspiracy Collection, пусната миналата година, продава 1 милион палитри за сенки за 30 минути.
9. Дейвид Добрик
Печалба: 15,5 милиона долара
Гледания: 2,7 милиарда
Абонати: 18 милиона
През последните няколко години 24-годишният Добрик прави почти всичко за да разсмее зрителите си. В един от своите видеоклипове веднъж е изненадал най-добрия си приятел, като се е оженил за майка му. Тя участва в шегата и след месец те се развеждат по приятелски. Напоследък Добрик е хит и в мрежата TikTok, натрупвайки 24,7 милиона последователи. Добрик печели корпоративни спонсорства от SeatGeek, Bumble, EA и други. Има и процъфтяващ бизнес с дрехи (ризи, къси панталони, панталони). Голяма част от тях продава под забавно име на марката Clickbait.
8. Blippi (Стевин Джон)
Печалба: 17 милиона долара
Гледания: 8,2 милиарда
Абонати: 27,4 милиона
Това е единственият възрастен, създаващ детско съдържание в списъка на най-печелившите звезди в платформата. 32-годишният мъж стартира своя канал през 2014 г. Той играе ролята на Blippi, ярък детски герой, който обучава чрез видеоклипове като "Blippi Visits the Aquarium" и "Learn Colors with Blippi" . Подобно на свои колеги той има пълна гама от стоки за големи търговци на дребно - версия на емблематичните му оранжеви очила за деца и синьо-оранжевата барета са най-продаваните.
7. Настя (Анастасия Радзинская)
Печалба: 18,5 милиона долара
Гледания: 39 милиарда
Абонати: 190,6 милиона
В канала на шестгодишното дете има клипове как то и баща му играят на лего, изпълняват домакински задължения и др. Видеоклиповете не се отличават с много усъвършенстван език, което ги прави идеални за нейната глобална аудитория от деца. След дебюта си в списъка миналата година, Настя стана популярно дете и в TikTok с 3 милиона последователи.
6. Престън Арсмент
Печалба: 19 милиона долара
Гледания: 3,3 милиарда
Абонати: 33,4 милиона
Светът на Minecraft продължава да бъде златна мина за този ютюбър на 26 години. Той се издигна до звездата в YouTube от видеоклиповете си, свързани основно с игри. Арсмент управлява няколко доходоносни сървъра на Minecraft, където потребителите плащат за достъп, които той е създал, и за различни артикули в играта. Той управлява и друг канал в YouTube - Preston Cosmic.
5. Марк Фишбах -Markiplier
Печалба: 19,5 милиона долара
Гледания: 3,1 милиарда
Абонати: 27,8 милиона
Markiplier публикува съдържание в YouTube от осем години на тематика видеоигри. Той е привлякъл близо 28 милиона абонати, нетърпеливи да видят новите му видеоклипове. През изминалата година 31-годишният мъж реши да промени съдържанието и в допълнение към съществуващия си канал в YouTube, той и геймърът Итън Нестор (известен още като CrankGameplays) направиха нов канал с име Unus Annus. На него те представят забавни, каскадьорски влогове. Те публикуват видеоклипове всеки ден в продължение на една година, а след това изтриха изцяло съдържанието на канала. Unus Annus беше популярен, като натрупа 4,5 милиона абонати и близо 1 милиард гледания.
4. Рет и Линк
Печалба: 20 милиона долара
Гледания: 1,9 милиарда
Абонати: 41,8 милиона
Те са едни от най-дългогодишните звезди в YouTube. Предаването им Good Mythical Morning стартира през 2012 г. През февруари 2019 г. те придобиват SMOSH, което е скициран комедиен канал в YouTube срещу 10 милиона долара. С тази покупка Mythical Entertainment, която сега има 100 служители, прави почти 2 милиарда гледания в YouTube през изминалата година, като донесе приблизително 11 милиона долара прогнозни приходи от реклами. "Good Mythical Morning" също има своя фен клуб. За него има месечен абонамент в размер от 10 до 20 долара за достъп до ексклузивно съдържание.
3. Dude Perfect
Печалба: 23 милиона долара
Гледания: 2,77 милиарда
Абонати: 57,5 милиона
Петимата братя Коби Котън, Кори Котън, Гарет Хилбърт, Коди Джоунс и Тайлър Тони са звезди в платформата. Популярните им каскади доведоха до национално турне, което събра около 6 милиона долара, и документален филм Backstage Pass. През март, когато коронавирусът за пръв път удари и професионалните спортове спряха, групата създаде в канала си в YouTube Quarantine Classic, състезавайки се помежду си в различни игри. Поредицата от видеоклипове събра около 160 000 долара за Червения кръст и други благотворителни организации.
2. Мистър Звяр (Джими Доналдсън)
Печалба: 24 милиона долара
Гледания: 3 милиарда
Абонати: 47,8 милиона
Доналдсън е от най-популярните нови звезди в YouTube, достатъчно добър за има почти 50 милиона абонати. Неговите видеоклипове са смесица от каскади и хумор: През последните 12 месеца се е замразява в лед, прави 1000 обиколки на виенско колело и прави най-голямата кула Лего някога. Каналът на Доналдсън в YouTube също помага на създателя си да предлага стоката си.
1. Райън Каджи
Печалба: 29,5 милиона долара
Гледания: 12,2 милиарда
Абонати: 41,7 милиона
деветгодишната звезда Каджи е популярен с видеоклиповете за "Направи си сам" и отзивите си за нови играчки. По-голямата част приходите му от бизнес идват от лицензионни сделки за над 5000 продукти на Ryan"s World.