Парите, отделени за Интернет реклама в Германия през миналата година са се увеличили чувствително, предава dpa. Според BITKOM (германската асоциация за информационно стопанство, телекомуникация и нови медии), сумите отделени за Интернет реклама през 2006 са възлезли на € 480 млн., или увеличение с 45% спрямо предходната година.

Според същата организация, за 2005 г. в онлайн реклама са инвестирани 331 млн. евро.

За първи път Интернет печели дял от около 3% в съвкупния пазар на рекламоносителите в Германия. „Очакваме през следващата година това основно да се измени" - казва вицепрезидентът на BITKOM Йорг Хармс. Той основава прогнозите си на маркетингови изследвания.  

В сумата от € 480 млн. водещ дял имат телекомуникационните и интернет услуги. Те са изразходвали около 108 млн. евро за „класическа" онлайн реклама. Второто място държат банките и предоставящите финансови услуги предприятия, които са „налели" в мрежата други 89 млн. евро.

Световното първенство по футбол в Германия през това лято доведе до интензификация на рекламата в Интернет, като приходите за второто тримесечие са достигнали рекорден размер от € 133 млн. Като понятие онлайн рекламата включва всички графични средства за реклама, както и спонсорирането на уеб сайтове.