Световният лидер в областта на онлайн наддаването - еBay е избрал "Google" за управление на услугите с продажба на реклама, свързана с текстовото търсене, за сметка на Yahoo, досегашният партньор на компанията в този сегмент, съобщават от Асошиейтет прес, цитирани от в. Дневник.
Припомняме, че през май Yahoo спечели рекламния договор за реклама на eBay конкретно на американския пазар.
Плановете на еBay и "Google" са да използват технологията click-to-call, която позволява на потенциалните купувачи да се свързват с продавачите чрез линкове, поместени на сайтове. Въпреки че не разкриват конкретната технология, от eBay уточняват, че ще се използва Skype и системата за съобщения Google Talk.
Сътрудничеството с "Google" ще създаде нов тип комуникация между продавачи и купувачи в интернет, коментира ръководството на eBay.
Въпреки че от еBay уточниха, че не очакват споразумението да повлияе значително върху финансовите резултати за 2006 и 2007 г., при борсовата търговия от началото на седмицата акциите и на двете компании поскъпнаха.
Онлайн рекламата е сред най-динамично развиващите се сегменти. Общият размер на бюджетите за онлайн реклама през 2010 г. на глобално ниво ще достигне 265.6 млрд. долара, прогнозираха от "ПрайсуотърхаусКупърс".
В европейските страни нарастването ще върви с по 11% на година, а в САЩ - с около 8%.
Сравнително по-ниските нива на растежа зад океана се дължат на факта, че там интернет рекламата е вече доста развит сегмент.