Предварителният индекс на потребителското доверие на Мичиганския Университет в САЩ за ноември качи изненадващо силно до цели 84.9 пункта (при прогнози за по-слабо повишение до 83.0 пункта) спрямо 82.6 пункта за октомври месец. Това е най-високото ниво на индекса от юли 2007г. насам и означава, че американските потребители смятат, че икономиката и перспективите пред нея са "най-светлите" от пет години насам! Това е и вторият пореден месец в който индекса качи над нивото от 80 пункта откакто започна последната рецесия в САЩ!
Предварителният индекс на текущото потребителско доверие на Мичиганския Университет в САЩ за ноември качи до 91.3 пункта пункта спрямо 88.1 пункта за октомври месец. Това е най-високо ниво на индекса от януари 2008г. насам.
Предварителният индекс на потребителските очаквания на Мичиганския Университет през ноември качи 80.8 пункта спрямо 79.0 пункта за октомври месец. Това е най-високо ниво на потребителските бъдещи очаквания от юли 2007г. насам!
Предварителните 12 месечни потребителски инфлационния очаквания в САЩ според Мичиганския Университет за ноември качват с +3.0% г./г. (под +3.1% г./г. през октомври), а петгодишните инфлационни очаквания са в +2.8% г./г.(над +2.7% г./г. през октомври).
Основна причина за силният потребителски оптимизъм на американците е продължаващия спад на безработицата (добрия растеж на новите работни места) и благоприятните (според потребителите) перспективи пред икономическия растеж, като два пъти повече от притежателите на жилища сега очакват повишение на техните спрямо от преди година.
По-голямата част от това предварително проучване на потребителското доверие беше проведено преди президентските избори в САЩ, като 2/3 от американците според Мичиганския Университет са очаквали новата победа на Обама, но запитаните американци са били почти по-равно разделени относно това, дали Обама или Ромни са по-добрия избор за по-добро икономическо бъдещо развитие. Американците не са отбелязали бюджетните проблеми около т.н. "Fical Cliff" като причини за безпокойство (за разлика от финансовите пазари в последните три дена). Вероятно в това предварително проучване на потребителското доверие не са взети предвид и големите щети, които предизвика урагана Санди при преминаването му през Североизточните гъстонаселени щати през миналата седмица. Така, че не е изключено, данните за окончателния индекс на потребителсктоо доверие на Мичиганския Университет за ноември да бъдат ревизирани надолу.