Планираме до 2017 г. автомагистрала „Хемус" да бъде цялостно изградена, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, след като откри рехабилитираната пътна отсечка Старо Оряхово-Гроздьово във Варненска област, цитирана от репортер на агенция „Фокус".

Павлова уточни, че е задължително целият неизграден участък от магистралата от София до Варна между градовете Ябланица и Шумен да бъде изградена наведнъж от един изпълнител. Ориентировъчната цена на трасето е около 1 млрд. евро.

Павлова посочи и графика за изграждане на аутобана: до 2014 г. трябва да се направи идейният проект за магистралата и да се уточни точното трасе, през което ще минава; до 2017 г. след като бъде избран изпълнителят магистралата трябва да бъде цялостно изградена.

Във варненското село Гроздьово министър Лиляна Павлова каза още, че акцентите в дейността на Министерството на регионалното развитие и благоустройството през следващия програмен период за усвояване на европейски средства са цялостното изграждане на автомагистралите „Струма" и „Хемус", реализирането на тунел под връх Шипка и изграждането на скоростните пътища Русе-Велико Търново и Русе-Шумен. Според министър Павлова след като тези проекти бъдат реализирани, инфраструктурата в Северна България ще може да бъде сравнявана с тази в Южна.

Второ- и третокласната пътна мрежа са изключително важни за развитието на страната, подчерта министърът на регионалното развитие и благоустройството и допълни, че за правителството всички пътища в страната са от приоритетно значение, защото именно второ и третокласните пътища създават предпоставки за икономическото развитие на регионите, създаването на работни места и задържане на младите хора в малките населени места. Министър Лиляна Павлова посочи още, че е осигурено финансиране за цялостната рехабилитация на още 15 км от третокласния път.

„Ние искаме да покажем на българските граждани, че изпълняваме стриктно задълженията си по Оперативните програми на Европейския съюз и сме длъжни официално да откриваме и закриваме строителните площадки за рехабилитация на пътищата. Това не го правим заради показност или самореклама, а защото така е записано във всеки един от договорите за рехабилитация", каза Павлова.