Румънската компания за пътна инфраструктура CNAIR одобри техническите и икономически параметри за средния участък на магистрала A8, която ще свърже историческите региони Трансилвания и Молдова. Това одобрение подготвя пътя за стартиране на обществения търг за това, което ще бъде най-скъпата магистрала, строена някога в Румъния.

За стартирането на търга е необходимо и одобрението на правителството.

Участъкът от магистралата, който е дълъг почти 160 км, ще струва 31 милиарда леи (6,4 милиарда евро) без ДДС, или близо 40 милиона евро на километър, според Ziarul Financiar.

За сравнение бившият мистър на регионалното развитие Виолета Комитова, заяви по повод приключила проверка на Дирекцията за национален строителен контрол /ДНСК/, че България плаща 17 млн. лв. (близо 8.7 милиона евро) за километър от "Хемус".

От София до Сърбия за половин час: €183 милиона отпуска Брюксел за магистрала "Европа"

От София до Сърбия за половин час: €183 милиона отпуска Брюксел за магистрала "Европа"

Новата 33 км отсечка ще свързва Околовръстния път на столицата с "Калотина"

Прогнозните разходи са с около 40% по-високи, отколкото за планинския участък от магистрала А1 между Питещи и Сибиу, според същия източник.

Магистрала A8 ще свърже град Търгу Муреш в Трансилвания с най-големия град в Молдова - Яш, и в крайна сметка ще стигне до границата между Румъния и Република Молдова при Унгени.

Тази магистрала трябва да свърже североизточния регион на Румъния, един от най-бедните в Европейския съюз, със Западна Европа, тъй като ще се пресича с магистралата Трансилвания, която се простира до границата с Унгария.

Черна гора почти фалира заради недостроена магистрала, финансирана от Китай. Страната обяви нов подобен проект

Черна гора почти фалира заради недостроена магистрала, финансирана от Китай. Страната обяви нов подобен проект

Да имаш зад гърба си финансиране от Китай има предимства, но и подводни камъни

Два по-къси сегмента от магистрала A8 вече са продадени на търг, но средният участък, между селата Миеркуря Ниражулуй и Легин, е най-трудната част от проекта. Този участък ще пресече три успоредни планински хребета в Източните Карпати (от изток на запад), което го прави още по-предизвикателен от участъка на магистралата между Питещи и Сибиу, който пресича Карпатите от север на юг.

Проектът ще бъде частично финансиран със средства от ЕС.