Според извършеното изследване, най-перспективните групи стоки в Китай са потребителските електроуреди и битовата техника. Стремително нараства търсенето на висококачествени стоки.
Това се обяснява с увеличаването на благосъстоянието на китайците и с появата на ново поколение потребители.
Били са допитани над 4 хиляди души в 13 китайски града в периода февруари-март 2007 г. Изготвеният доклад „Завоюване сърцата и умовете на китайските потребители" отбелязва, че в последните 50 години в Китай се наблюдава безпрецедентен ръст на търсенето на стоки, превишаващ с три до пет пъти темповете на ръста в развитите страни.
В най-скоро време азиатският дракон с ежегоден ръст на БВП над 10% ще преживее нова вълна на покупателна активност и по този показател ще изпревари почти всичките страни в света.
През 2010 година китайският потребителски пазар ще изпревари всички европейски и ще стане трети в света след САЩ и Япония. Около 2015 година японците ще бъдат задминати.
По данни на Euromonitor, обемът на потребителския пазар в Китай през 2006 г. достигна почти $ 529 млрд., а през 2011 ще се разрасне до $ 690 млрд. За същия период на японския и германския пазари динамиката ще е значително по-слаба: от $970 млрд. до 1 трилион долара за Япония и от $558 млрд. до $ 585 млрд. за Германия.
В Китай се активизира търсенето по всички изследвани 10 групи стоки, но най-перспективни са електроуредите. 67% от допитаните китайци купуват повече телевизори, касетофони и плеъри. Битовата техника заема второ място по популярност. По-голямата част от жителите на Китай считат, че в следващите 12 месеца ще започнат да потребяват повече.
Повече от половината китайци считат, че ще увеличат разходите си, но с не повече от 20%. В сегмента на хранителните стоки най-бързо ще се развива секторът на икономичните супермаркети. От стоките с дълготрайна употреба най-перспективни са домашните мебели.
Авторите на доклада изтъкват, че потребителският бум в Китай е предизвикан не само от бързия икономически ръст в страната, а и от появата на ново поколение потребител.
Новият китаец е под 29 години, израснал е в условията на либерализираща се икономика и социално-икономически реформи. Децата в семействата след влизането на правилото за едно дете са разглезени от изобилието на западни стоки и са известни като малките императори.
На малките императори в детството не им е отказвано нищо. По-горните възрастови категории са по-малко лекомислени, защото са пострадали от великата културна революция, започнала през 1966 г. Сега потребителите на възраст над 30 години също харчат пари, но не за себе си, а за дома и семейството.
boris
на 23.10.2007 в 14:49:46 #1Новият китаец е под 29 години, израснал е в условията на либерализираща се икономика и социално-икономически реформи. Децата в семействата след влизането на правилото за едно дете са разглезени от изобилието на западни стоки и са известни като малките императори. ----------------------------------------------------------------------------- SIC TRANSIT GLORIA MUNDI