Японският автомобилен производител Nissan обяви, че ще продава в Европа и на други глобални пазари електромобили, произведени в Китай, съобщават световните агенции. Това е поредно доказателство, че Пекин върви към доминация в EV сектора - не само чрез собствените си марки, но и чрез индустриалния си капацитет.

Японските автомобилни производители срещнаха немалки затруднения на китайския пазар, който е и най-голям в света. Причините - по-бавното навлизане на новите технологии, но и свирепата конкуренция на местни производители като BYD.

Volkswagen губи в надпреварата за електромобили в Китай

Топ произродителят на автомобили в Европа губи в надпреварата за електромобили в Китай

Все още изостава от Tesla

Сега Nissan ще разшири своя изследователски център във водещия университет "Цингхуа", като японски и китайски специалисти ще работят по перспективни технологии за електромобили, зарядна инфраструктура и рециклиране на батерии. "Надяваме се, че тази колаборация ще ни помогне да разберем по-дълбоко китайския пазар и да разработим стратегии, които в по-голяма степен отговарят на тези на китайските клиенти", заяви президентът и изпълнителен директор на Nissan Макото Учида.

Tesla, BMW и Ford също произвеждат в Китай автомобили за целия свят, като се възползват от по-ниските производствени разходи.

Най-продаваните електромобили в света през 2023 година. Доминират китайските модели

Най-продаваните електромобили в света през 2023 година. Доминират китайските модели

В класацията личи и силата на регионалния пазар

Така западните производители се опитват да удържат на нашествието на идващите от КНР все по-привлекателни електрически возила. Във Великобритания, например, BYD Dolphin струва с 30% по-евтино в сравнение с VW ID.3, посочва Fortune. Една от причините е, че BYD е вертикално интегрирана компания - сама изработва от началото до края своите батерии и чипове, а не само колите си.