В началото на седмицата катастрофа с Tesla Model 3 в Хюстън уби двама мъже в колата. Първоначално за това беше обвинен автопилотът на компанията, а нейният основател Илън Мъск моментално оповести, че той не е бил включен в момента на инцидента.
Но сега анализаторската институция Consumer Reports натри сол в раната на производителя на електромобили, като оповести, че при Model Y автопилотът може да бъде заблуден, че на шофьорската седалка има водач, предаде Zero Hedge.
Начинът, по който те са открили това, е като са тествали модел на електромобила и са поставили верига с тежест на волана и са закопчали предпазния колан. В тази ситуация автопилотът на компанията е карал електромобила, без да засече липсата на водач.
Това е сериозен удар върху сигурността на Tesla. Електромобилите ѝ не само трябва да засичат, че има водач на седалката, но и не би трябвало да се движат, ако той се разсейва. Откритието на Consumer Reports показва, че не просто системите не следят дали човек обръща внимание на пътната обстановка, но и лесно могат да се заблудят, че в колата изобщо има шофьор.
"Колата се движеше нагоре и надолу по половин километровата лента от нашата писта и никога не отчете, че никой не беше на шофьорското място, че няма тегло върху седалката и че никой не докосва волана", казва един от анализаторите. "Беше малко плашещо, когато разбрахме колко лесно е да се заобиколят предпазните мерки, за които доказахме, че са явно недостатъчни."
Consumer Reports също така посочват, че автопилотът на Tesla може да работи там, където няма пътна маркировка, какъвто е случаят при катастрофата в Хюстън.
"Всяка система, която се ориентира за пътната лента по маркираните линии, може да бъде подведена", каза старши анализаторът от институцията Джейк Фишър. "Те могат да разчетат като пътна линия нещо, което не е, включително бордюрите. Tesla изостава от други производители на автомобили като GM и Ford, които използват технология, за да се уверят, че водачът гледа пътя."
Снимка от катастрофата в Хюстън:
Източник: Twitter / MattKHOU