За никого не е изненада, че колоезденето е много популярно в Копенхаген, но едно ново проучване показва, че броят на велосипедите, които се движат в града вече е по-висок от броя на автомобилите.

Столичната управа проследява броя на колелетата ръчно в продължение на десетилетия, но сега 20 електрически сензора из града помагат за преброяване на велосипедите, които се търкалят по улиците. През последната година са "отчетени" нови 35 080 колелета. С това общият брой на велосипедите достига 265 700. Това надминава броя на колите в града, които са 252 600.

Преброяването на велосипедите в Копенхаген е дело на 20 електрически сензора, монтирани от кметството в града и наоколо. Те автоматично проследяват велосипедите, докато се движат в столицата.

Проследяването на велосипедния трафик е само един от аспектите на работата не местната управа за насърчаване на карането на велосипед в града. И изгледа усилията идват резултат - двуколесният трафик се е увеличил с 68 процента през последните 20 години, пише GreenTech.bg.

Датското правителство е инвестирало около 143 милиона от 2005 г. насам в подкрепа на колоезденето в градска среда и се стреми да насърчава все повече пътуващи да предпочетат транспорта на две колела. Велосипедни и пешеходни мостове са най-честите елементи, които се добавят към съществуващата инфраструктура, целяща да намали броя на инцидентите с коли и да държи велосипедистите по-далеч от отровните изгорели газове на автомобилните пътища.

Докато велосипедният трафик продължава да се увеличава (с 15% скок само през последната година), движението на автомобили бавно намалява - сега е с 1% по-малко от преди една година.

Градската управа има за цел 50% от всички пътувания до работното място да се случват с велосипед - и това трябва да се постигне до 2025 г. Като се има предвид, че 41 процента от пътуванията вече се реализират на две колела, желаният дял от 50% е съвсем постижим.

Новото разширение на метрото, планирано да започне през 2019 г., може да се забави ръста на мотоциклети велосипедния трафик, но общината няма нищо против това, тъй като метрото също е форма на транспорт без емисии.