Инцидентът с влака в Кресненското дефиле е бил предотвратим.Това заяви пред бТВ Веселин Киров от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт и посочи, че е трябвало да се вземат определени превантивни мерки.

Вчера министърът на транспорта Росен Желязков определи инцидента като класически случай на форсмажор с непреодолима сила.

Според Веселин Киров обаче непреодолимите природни сили са често извинение, с което се оправдават много от хората, от които зависи взимането на решения и носенето на отговорност.

Той е на мнение, че намаляването на разходите в държавната железница е довело до съкращаването на броя на кантонерите.

Възстановяват линията през Кресненското дефиле след влаковата катастрофа

Възстановяват линията през Кресненското дефиле след влаковата катастрофа

Скален къс с тегло около 50 тона

Те имат основна роля за функционирането на железниците, защото оглеждат участъците от линията за потенциални рискове, обясни Киров и допълни, че преди 30 години на места като Кресненското дефиле, откъдето минава жп линията, са поставяни и постройки с денонощно дежурещ кантонер.

От Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт са внесли официално запитване за това какъв е броят на работещите кантонери към момента.

Киров заяви, че според информацията, с която разполагат, служителите са толкова малко, че на един кантонер се пада да измине десетки километри линия на ден. Това обаче е физически невъзможно, категоричен е той.

Според него другият механизъм, с който могат да се предотвратят инциденти, е поставянето на сигнална система на всеки 1000 метра от линията. Релсовите вериги се разделят на по-малки части и това позволява навременното сигнализиране на влака, който е с по-дълъг спирачен път, обясни Киров и допълни, че на мястото на инцидента сигналният участък е 9 километра.

8 души са пострадали при инцидента с влака край село Черниче
Обновена

8 души са пострадали при инцидента с влака край село Черниче

Днес ще се работи по изтеглянето на влака и изчистване на трасето

Според него машинистът не е могъл да реагира, защото влакът е тръгнал на зелен сигнал и докато се е движил, каменният блок се е откъснал и е паднал на линията.

От Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт се опасяват, че след построяването на магистрала "Струма" подобни инциденти ще зачестят, защото тя ще минава точно по разпуканите скали над жп линията.