75% от приходите на музикалната индустрия в Съединените американски щати вече идва от стрийминг услугите, става ясно от доклад на Recording Industry Association of America (RIAA).

През първото полугодие приходите продължават да растат с 10% до $4,6 милиарда. Приходите от стрийминг услугите като Spotify и Apple Music растат с 28 процента на годишна база до $3,4 милиарда. В това перо се включва и услуги като YouTube, Vevo, Pandora и други, които работят с реклами.

Платените регистрации в тези услуги се превръщат пък най-големият формат за музиката по приходи. С годишен ръст от 33%, приходите достигат $2,5 милиарда. Така, въпреки че броят на потребителите, които си плащат, е далеч по-малък от тези, които използват безплатни регистрации с реклами, те носят далеч повече приходи.

Продажбите на музика в дигитални и физически формати продължават да намаляват. Приходите от дигитални сваляния намалява с 27% до $562 милиона - най-ниското ниво от десетилетие. Продажбата на музика върху физически носители намалява с 25% до $462 милиона. Приходите от CD пада с 41%, а тези от винили растат с 13%.

Spotify и компания за първи път надминаха по приходи физическите продажби на музика

Spotify и компания за първи път надминаха по приходи физическите продажби на музика

Индустрията записва трета поредна година с увеличение