Специализираната в изработването на тапицерии и аксесоари за автомобилната индустрия ALC прекратява дейността си на българския пазар, след като преди малко повече от месец нейният собственик обяви, че свива бизнеса си на пазара у нас заради липса на работна ръка.

Компанията, която в България правеше тапицерии за модели на BMW, както и за Mini Cooper, ще затвори и трите си завода в страната, в които са заети около 1400 души. По информация на управителя на българското дружество Шон Бош за "Капитал" преустановяването на дейността е решение на собственика на групата ALC - канадската Exco Technologies.

Все още липсва официална информация по темата. На 30 януари предстои да бъдат представени резултатите на Exco Technologies за първото тримесечие на финансовата година, приключило на към 31 декември 2018 година. Вероятно тогава ще бъде потвърдено и излизането на компанията от българския пазар.

В края на ноември от собственика на глобалната ALC, който придоби регистрираната в Южна Африка компания преди няколко години, посочиха в предходния си финансов доклад, че ще ограничат дейността си у нас. В него беше съобщено:

"Резултатите на ALC ясно показват напредък в усилията за връщане на ефективността на отделните бизнес единици. Тези усилия ще продължа с цел намаляване на отпечатъка на ALC в България.".

"АЛС България" свива производството си заради липса на работници

Голяма компания в автоиндустрията у нас свива производството си заради липса на хора

Дружеството има три завода в страната

Първият завод на ALC в Мусачево отвори врати през 2013 година. По-късно заработиха такива в Ихтиман и Благоевград. В първия завод се произвеждат кожени тапицерии за BMW, а за базата в Ихтиман основният клиент е Mini Cooper.

През последните години "АЛС България" е изправена пред намаляващи приходи, като през 2017 година те се свиха с 24% до 122,7 милиона лева.

Ихтиман ще произвежда тапицерии за култовия Mini Cooper

Ихтиман ще произвежда тапицерии за култовия Mini Cooper

„АЛС България" ЕООД открива своя втори завод в България

Това не е първата подобна новина за автомобилната индустрия у нас. Преди близо година белгийската Malmar, която прави части за автобуси, камиони и е доставчик за компании като Volvo и Renault, планира да се изтегли от българския пазар. Като причина за това решение отново беше посочен дефицитът на работна ръка.

Белгийската Malmar напуска България заради липса на кадри

Първи производител на авточасти напуска България заради липса на кадри

Компанията обяви инвестиция в база в Пловдив през 2016 година