Хотелската индустрия изглежда е сред първите, които се възползват от новите бизнес възможности в Куба след стоплянето на отношенията между острова и САЩ.

Американската верига хотели Starwood подписа споразумение за управление на три знакови хотела в Куба, предаде BuzzFееd. Компанията е подписала сделка за два луксозни имота и друг, насочен към бизнес пътници.

Дългогодишната икона на Хавана Hotel Inglaterra ще се присъедини към луксозната колекция на Starwood. Hotel Quinta Avenida пък ще се казва Four Points и ще бъде собственост на Sheraton, която е хотелската верига на Starwood за бизнес посетители и неголеми конгреси. И двата хотела ще претърпят ремонт преди да отворят врати по-късно тази година. Компанията обяви още, че е подписала сделка за придобиване на известния Hotel Santa Isabel.

Междувременно Marriott, конкурент на Starwood, също е получил одобрение от Министерство на финансите на САЩ за опериране в островната държава, но главният изпълнителен директор Арне Соренсън заяви, че „все още има работа за вършене преди постигането на каквото и да е споразумение”, предаде сп. Fortunе.

Големият печеливш тук е платформата за споделяне на жилища Airbnb, която вече предлага имоти под наем в Куба за американски туристи. А вчера компанията получи одобрение да разшири възможностите за резервация и на граждани от други държави, считано от април.

Първи американски президент в Куба от 88 години насам. Ето как се стигна дотук

Първи американски президент в Куба от 88 години насам. Ето как се стигна дотук

Хроника на затоплянето на отношенията между двете страни

Това не е първият удар, който Starwood нанася върху Marriott. В края на миналата седмица Starwood обяви, че планира да приеме офертата за придобиване от Anbang Insurance of China за 13 милиарда долара. Marriott може да предложи по-висока оферта до 28 март.

Marriott загуби битката за хотелите Sheraton

Marriott загуби битката за хотелите Sheraton

Китайци победиха в една сделка за 13,2 млрд. долара