След две години iTunes вече няма да съществува, обяви намеренията си ръководството на "Епъл". Според информацията на сайта WeRaveYou компанията е стигнала до това решение, след като е установила, че известният онлайн магазин за музика, превърнал се в крайъгълен камък на дигиталната музикална революция през 21 век, вече не отговаря на нуждите на потребителите, съобщава БГНЕС.
Причината е в разрастването на стрийминг услугите като "СаундКлауд", "Ю Туб" и "Спотифай", което е станало повод музикалните продажби на платформата на "Епъл" да намалеят драстично през последните години. Ако се съди по слуховете, закриването на легендарния музикален каталог ще се случи официално в началото на 2019 година. Междувременно обаче от технологичния гигант ще работят усилено по идеята да превърнат "Епъл Мюзик" в достоен конкурент на останалите стрийминг програми.
Това надали може да се счита за изненадващо решение, тъй като още в началото на годината бе установено, че за първи път в историята на американската музикална индустрия, стриймингът носи по-голямата част от приходите ѝ. Спрямо публикуваните през март данни на Асоциацията на звукозаписната индустрия на Америка (Recording Industry Association of America) повече от половината от приходите на музикалния бизнес през 2016 г. (51%) идват от стрийминга и от платените абонаменти към цифровите доставчици на музика (като "Спотифай", "Тайдъл" и "Епъл Мюзик").
Стриймингът, който дава възможност на потребителите да слушат песните по свой избор онлайн, причинява загуби на другите формати, които в исторически план са носили най-големите приходи за артистите. Приходите от сваляне на дигитална музика върху платформи като iTunes, например, паднаха с 22% още през 2016 г.