Google може да е хегемон в интернет пространството, когато стане въпрос за търсачки. Що се отнася до онлайн покупки обаче Amazon е първото нещо, за което повечето хора се сещат, а това определено е лоша новина за Google.
Днес над половината американци директно влизат на платформата за търговия, за да търсят стоки, като по този начин избягват ползването на интернет търсачки и други онлайн търговци, показва проучване на маркетинговата фирма BloomReach.
55% от анкетираните потребители признават, че влизат директно в Amazon, когато искат да пазаруват в интернет, от 44% за предходната година. Междувременно 27% минават първо през интернет търсачки при 31% за 2015-а. Спад от 21% до 16% има и при онлайн търговците, пише Business Insider.
Това е поредното доказателство, че Amazon има водеща роля в интернет търговията, като по този начин “ощетява” основния бизнес на Google, свързан с търсачката на компанията.
Освен чрез резултатите от търсенията, корпорацията използва и директни реклами, които могат да бъдат насочени към потребителите, готови да харчат повече пари за покупки.