Две години назад производителите на смартфони Oppo и Vivo бяха далеч дори от топ 5 на лидерите на пазара в Китай. Тази година обаче те изтласкаха технологичните гиганти Apple и Samsung в страната.

Как успяха да стигнат дотук? Двете компании прилагат една работеща стратегия, която им помогна да напреднат с много бързи темпове. Те плащат най-големите комисионни от всички производители на местните търговци, за да промотират продуктите им.

Тези плащания тръгват от около 40 юана или 6 долара за по-ниския клас продукти и стигат до 200 юана за най-високия клас смартфони, пише Bloomberg.

Третият по големина пазар на Apple може да спре продажбите на iPhone заради Тръмп

Третият по големина пазар на Apple може да спре продажбите на iPhone заради Тръмп

Както и тези на американски автомобили

По този начин Oppo и Vivo вече успяха да изтласкат позициите на гиганти Apple и Samsung в Китай, като дори притиснаха доскорошния местен лидер Xiaomi.

Интересното е, че двете компании насочват усилията си предимно към магазини в провинцията, а не в големите градове, като Пекин и Шанхай, където цените са доста по-завишени.

Заедно с това Oppo и Vivo са се отказали от големите инвестиции в онлайн търговия и влагат повече в местните магазини, където се осъществяват три четвърти от продажбите на мобилни телефони.

Снимка 263981

Източник: Bloomberg.com

Резултатът? През третото тримесечие на годината всеки трети продаден смартфон е на един от двата бранда. От друга страна пазарният дял на iPhone в Китай е в размер на 7%, като това е най-ниското му ниво за последните близо три години.

Това е сериозен удар за Apple, за която Китай беше вторият по важност пазар през миналата година. През 2015 година производителят успя да направи приходи от почти 59 милиарда долара в азиатската държава или двойно на тези отпреди две години.

Apple иска iPhone вече да се произвежда в САЩ, а не в Азия

Apple иска iPhone вече да се произвежда в САЩ, а не в Азия

Какво налага промяната в стратегията на Apple?