Две години назад производителите на смартфони Oppo и Vivo бяха далеч дори от топ 5 на лидерите на пазара в Китай. Тази година обаче те изтласкаха технологичните гиганти Apple и Samsung в страната.
Как успяха да стигнат дотук? Двете компании прилагат една работеща стратегия, която им помогна да напреднат с много бързи темпове. Те плащат най-големите комисионни от всички производители на местните търговци, за да промотират продуктите им.
Тези плащания тръгват от около 40 юана или 6 долара за по-ниския клас продукти и стигат до 200 юана за най-високия клас смартфони, пише Bloomberg.
По този начин Oppo и Vivo вече успяха да изтласкат позициите на гиганти Apple и Samsung в Китай, като дори притиснаха доскорошния местен лидер Xiaomi.
Интересното е, че двете компании насочват усилията си предимно към магазини в провинцията, а не в големите градове, като Пекин и Шанхай, където цените са доста по-завишени.
Заедно с това Oppo и Vivo са се отказали от големите инвестиции в онлайн търговия и влагат повече в местните магазини, където се осъществяват три четвърти от продажбите на мобилни телефони.
Източник: Bloomberg.com
Резултатът? През третото тримесечие на годината всеки трети продаден смартфон е на един от двата бранда. От друга страна пазарният дял на iPhone в Китай е в размер на 7%, като това е най-ниското му ниво за последните близо три години.
Това е сериозен удар за Apple, за която Китай беше вторият по важност пазар през миналата година. През 2015 година производителят успя да направи приходи от почти 59 милиарда долара в азиатската държава или двойно на тези отпреди две години.