За първите девет месеца на тази година руснаците са похарчили за купуване на автомобили от чуждестранни производители 1 трилион и 543 милиарда рубли. При сегашния курс на националната валута - 66 рубли за долар и 75,6 рубли за евро, това прави съответно около 23,4 млрд. долара или 19 млрд. евро.

За този период в страната са продадени около 945 хиляди такива коли, съобщава аналитичната агенция "Автостат".

Най-много от всички чуждестранни марки през тази година от продажби на своя продукция В Русия е заработила корейската компания Kia. От януари до септември тя е реализирала на руския пазар автомобили за 205,5 милиарда рубли (3,113 млрд. д.).

На второ място е японската Toyota. За придобиване на автомобили от тази марка за девет месеца руснаците са похарчили 189,3 млрд. рубли (2,868 млрд. д.). 

Първата тройка затваря друг корейски производител с продажби в Русия за деветте месеца на сума 146,9 милиарда рубли.

В челната петица по приходи от руския пазар следват Mercedes-Benz (118,7 млрд. руб.) и Volkswagen (101,2 млрд. руб.).

На реалзираните за периода автомобили от всички останали чуждестранни марки за били похарчени още около 100 милиард рубли.

В момента делът на чуждестранните марки на руския автомобилен пазар е 78% от продажбите. Но поради по-високата им цена те заемат 90 процента от приходите, отбелязват анализаторите..

По данни на Асоциацията на европейския бизнес за първите девет месеца на годината в Русия продажбите на автомобили от всички марки са нараснали до 1 297 432 единици. Очаква се през 2019 г. продажбите на леки и лекотоварни автомобили в Русия да нараснат с 13 на сто - до 1,8 млн. единици.