Спадът в търсенето на Китай, силният долар и терористичните атаки в Париж удариха модния пазар през 2015 г. Дори големи марки като Prada, Burberry и Richemont, която е под шапката на Cartier, записаха доста слаба година.
Тази седмица акциите на Prada паднаха на рекордно ниско ниво заради срива в азиатските продажби. Това принуди производителя на луксозни стоки да предприеме нова политика, като отложи отварянето на нови магазини, намали разходите си и пусне на пазара по-достъпни продукти, пише Bloomberg.
Прогнозите за 2016 г. се по-добри, но не чак толкова. Очакванията са пазарът на дизайнерски облекла и други луксозни стоки, който възлиза на 278 млрд. долара, да отчете ръст от не повече от 4%. Подобен резултат би изпреварил скромното нарастване от 1% през настоящата година, но все пак ще остане доста под средното за последните 5 години.
Междувременно през 2016 г. между Balmain, Dolce & Gabbana, Furla, Lanvin, Longchamps, Maurice Lacroix и Parmigiani може да бъде следващата марка, която ще стане собственост на френския холдинг Kering. В момента той държи брандове като Alexander McQueen, Gucci, Volcom, но според слуховете в скоро време може да се откаже от участието си в компанията за спортни стоки Puma.