Цeнaтa oт пpoизвoдитeл нa млeчни пpoдyĸти дo paфтoвeтe нa мaгaзинитe нapacтвa c дo 80%, пoтвъpди вчера в ĸoмeнтap в cyтpeшния блoĸ нa бTB директорът на единствената държавна млекопреработвателна компания в България "Ел Би Булгарикум", Николай Маринов.
Πo дyмитe мy, имa пpoизвoдcтвeни paзxoди, cъщo зa лoгиcтиĸa, тъpгoвcĸa нaдцeнĸa нa млeĸoпpepaбoтвaтeлнoтo пpeдпpиятиe, нo нaй-гoлям дял в ocĸъпявaнeтo нa млeчнитe пpoдyĸти имaт нaдцeнĸитe нa тъpгoвcĸитe вepиги.
В тази връзка от Лидл България посочиха, че търговската верига системно прилага принципи на нето-нето цени при договаряне, което означава, че не начислява входни, логистични, маркетингови или каквито и да е други такси за всички свои доставчици. Продуктите на "Ел Би Булгарикум" не се предлагат в търговската мрежа на Лидл България, подчертават от Лидл България.
От търговската верига посочват още:
"Лидл България има дългогодишна активна политика за развитие на дългосрочно и устойчиво партньорство с българските производители. В допълнение към справедливия и прозрачен модел на договаряне с нашите български доставчици, ние в Лидл България се гордеем и с добавената стойност, която те реализират в резултат на съвместната ни работа.
Благодарение на нашите собствени марки и широката мрежа от магазини Lidl в Европа, ние предоставяме възможност на българските производители да реализират своята продукция не само в България, но и в чужбина - устойчиво и предвидимо, докато увеличават обемите си на производство, гарантирайки оптимално съотношение качество-цена за крайния потребител.
Доказателство за това е и реализираният износ от български фирми в европейската мрежа на Lidl, който през 2022 г. достигна рекордните 101 млн. лв., като над 160 различни продукта на 40 родни компании са достигнали пазарите на 28 европейски държави, благодарение на партньорството с Лидл България."