Китайският инвестиционен гигант Tencent Holdings обяви, че ще въведе нова система, която ще възпира децата от това да играят прекалено много онлайн игри, съобщава The Wall Street Journal.

Tencent е компанията зад най-популярната игра в Китай Honor of Kings, която има 50 милиона потребители на ден, както е и собственик на WeChat, платформа за съобщения с почти 900 милиона потребители месечно.

Според Journal, Tencent е най-голямата на фондовия пазар в Хонконг, най-голямата компания за онлайн игри и едно от най-големите азиатски публични дружества.

Местните медии я критикуваха заради популярността на Honor of Kings, което привлече вниманието и на правителството. В следствие Tencent започнаха опити да приложат нови методи за намаляване на зависимостта на децата към онлайн игрите.

Новият механизъм на компанията позволява на децата под 12 години да играят максимум 1 час на ден, а тези на възраст между 12 и 18 ще имат възможността да играят до 2 часа на ден.

Системата също включва допълнение, което позволява на родителите да свържат акаунтите си с тези на децата им, за да могат да следят активността им. Платформата има почти 700 000 акаунта, регистрирани досега.

Анализатори предупредиха, че това решение може да има негативен ефект върху компанията, която, според Wall Street Journal, получава 30% от приходите си от онлайн игри.

Плановете на Tencent и противоречията в медията и правителството алармираха инвеститорите и като резултат, акциите на фирмата намаляха с 4.1% във вторник.