Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) изнесе данните за продажбите на леки автомобили в ЕС през февруари и от началото на годината. За предходния месец се очертава ръст от 2,2% до 1 078 503 коли. Реализацията от началото на годината е на ниво от 2 248 040 единици или с 6,2% повече в сравнение със същия период на миналата година.

По данни на ACEA през февруари в България са били регистрирани 1800 нови леки коли, което представлява увеличение от 8,4% в сравнение със същия месец на миналата година. Показателят за първите 2 месеца на годината е на ниво от 3602 единици или с 13,7% повече в сравнение със същия период на 2016 година. 

От ACEA коментират, че продажбите от предишния месец се доближават много близо до тези от февруари 2008-а преди началото на кризата. Този извод е факт въпреки пониженото търсене в три от основните пет европейски пазари: Франция (-2.9%), Германия (-2.6%) и Великобритания (-0.3%). В Италия се отчита ръст от 6.2%, а в Испания - 0.2%.

Но след първите два месеца на годината, и петте основни пазара обаче могат да се похвалят с подобрение в бизнеса: Италия (+8.1%), Испания (+4.8%), Германия (+3.5%), Франция (+3.2%), Великобритания (+1.8%). 

При компаниите най-солиден растеж в ЕС през февруари с 8,3% бележат продажбите на нови автомобили на италианската FCA Group, произвеждаща марката Fiat, следвана от френската PSA Group (производител на Peugeot и Citroen) с повишение от 6,8%.

Свиване с 1,0% пък отчитат продажбите на германският автомобилен гигант Volkswagen AG, като неговият общ пазарен дял се понижава през февруари до 23% от 23,7% година по-рано. Водещият европейски производител продължава да изпитва известни проблеми, свързани със скандала с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили.

Показателен за това е фактът, че продажбите от марката Volkswagen се понижават през февруари с 6,6% на годишна база, намалявайки пазарния си дял до 10,4% от 11,3% през февруари миналата година.