Пандемията и кризата промениха навиците ни в много аспекти - включително и по отношение на това какво правим в обедната си почивка. Все повече работещи се въздържат от харчове за храна навън през делничния ден, но пък, оказва се, спестеното финансира излизанията през уикенда. Това са част от изводите от проучване на платформата за цифрови разплащания Square в САЩ, цитирано от Fortune.

Данните са за периода 2019-2023 г., като включват тенденции в храненето, заплатите в ресторантите и т.н.

Главна причина за промяната са хибридните работни графици - ако си останал вкъщи, най-вероятно няма специално да отидеш там, където колегите ти обядват. Затова и все още този тип разходки и свързаните с тях разходи са на нива, по-ниски от тези по време на пандемията.

Много от заведенията за обществено хранене в Германия са "на ръба" на оцеляването

Много от заведенията за обществено хранене в Германия са "на ръба" на оцеляването

Какви са причините и има ли начин за справяне с трудната ситуация

Монетата, обаче, има и обратна страна - ако си затворен в домашния офис от понеделник до петък, желанието ти да си навън в събота и неделя е още по-голямо.

"Преди COVID потребителите излизаха по-често през седмицата, за да обядват край офиса си и да пият след работа. Сега, с работата от разстояние, разходите в ресторантите се изместиха към уикенда и сега виждаме, че трафикът през уикенда е в своя пик", казва в доклада Ара Харазян, ръководител на изследването в Square.

Затова и според него тук не говорим за класически тип икономии, а за промяна в потребителското поведение.

Т.нар Happy Hour - намаленията на алкохолни напитки между 16:00 и 18:00 часа, обаче остава много популярен отвъд Океана. Според Square трафикът в ресторанти и барове по това време е малко над нивата отпреди COVID-19.

Подобни изследвания за случващото се у нас няма, но тенденциите изглеждат сходни. Затова и вероятно ще продължат да намаляват "сателитните" заведения около големи офисни сгради, които традиционно се издържат най-вече от сутрешно кафе и обедно меню.