Германският производител на спирачни накладки TMD Friction е принуден да премести пилотния си цех от основния си обект в Леверкузен, Германия, в Румъния. Причина за това е "фундаментални промени в регионалните и международните пазарни условия и конкурентната среда", съобщават от компанията пред Seenews.

Релокацията трябва да се осъществи през втората половина на 2025 г., казват от TMD Friction в изявление. Компанията използва пилотния цех за разработване на прототипи и производство на малки серии спирачни накладки за автомобилната индустрия. От дружеството обмислят и затварянето на своя първи магазин в Леверкузен през третото тримесечие на 2025 година. И все пак, засега ще продължат да имат силно присъствие в основния си обект.

Колко ще губят годишно най-големите производители на автомобили от въвеждане на новите мита от Тръмп

Колко ще губят годишно най-големите производители на автомобили от въвеждане на новите мита от Тръмп

Световната автомобилна индустрия като цяло ще загуби десетки милиарди годишно

"Това решение за преместване е свързано изключително с пилотния ни цех. Това не е решение срещу Леверкузен. В светлината на настоящите предизвикателства, пред които е изправена по-специално германската, но и международната автомобилна индустрия, ние непрекъснато преразглеждаме вътрешните структури и развиваме нашата компания допълнително", поясняват от TMD Friction.

Снимка 631869

Източник: iStock Images

"Това решение беше взето след задълбочено проучване на всички алтернативи и в тесни консултации със социалните партньори. То е необходимо, за да се гарантира конкурентоспособността на компанията чрез предлагане на висококачествени продукти на конкурентни цени."

TMD Friction има над 4200 служители в 23 локации в 12 държави. Компанията доставя спирачни решения за много клиенти, но също така продава спирачни накладки под шест марки за следпродажбено обслужване - DON, COBREQ, Textar, Mintex, Pagid и Bendix, вариращи от бюджетни до стандартни и премиум предложения.

В Румъния TMD Friction управлява фабрика в Карансебеш, както и офиси в Букурещ и Тимишоара.

Купуват ли се китайските автомобили у нас? Ето данните

Купуват ли се китайските автомобили у нас? Ето данните

Две чисто нови лади са движат по българските пътища