Френският гигант при козметиката L'Oreal, оглавява класацията на най-скъпите козметични марки в света за четвърта поредна година, по данни на Brand Finance.
Стойността на марката през последната година се е увеличила със 7,2%, до 12,03 милиарда долара.
На второ място остава американската Estee Lauder, независимо от пониженито на стойността й с почти 10%, до 7,15 млрд. долара.
На трета позиция излезе Nivea (собственост на германската компания Beiersdorf), измествайки с малко Gilette (собственост на американската Procter & Gamble Co.) на четвърто място. В същото време, стойността и на двете марки намалява за последната година - съответно с 2,8% (до 6,62 млрд. долара) и с 4,8% (до 6,58 млрд. долара).
В челната десетка на най-скъпите козметични марки в света, влизат още компаниите: Dove (6,47 милиарда долара), Guerlain (6,31 милиарда долара), Lancome (5,2 милиарда долара), Clinique (4,83 милиарда долара), Pantene (4,64 милиарда долара) и Garnier (4,1 милиарда долара).
Най-бързо поскъпващата козметична марка се оказа китайската Chando, чиято стойност за година скочи с впечатляващите 36%, до 1,3 млрд. долара. Сега тя заема 32-ра позиция в класацията на най-скъпите в света козметични марки.