Majestic Wine ще складира повече от 1 млн. бутилки вино от Франция, Испания и Италия, като част от аварийното си планиране в случай, че до март няма сключена сделка за Брекзит.

Търговецът на дребно заяви, че ще увеличи складовите нива в Обединеното кралство със стока на стойност "5 до 8 милиона паунда в началото на следващата година ", за да смекчи ефекта от потенциални сътресения заради затруднени доставки след март 2019 г." Това се равнява на 1м-1.5м допълнителни бутилки вино от страните от ЕС.

Компанията обикновено държи стока на стойност 100 млн. паунда и счита увеличението за разумна предпазна мярка, за да гарантира, че ще продължи да продава европейските вина, ако граничните проверки причиняват дълги транспортни закъснения след напускането на Обединеното кралство от ЕС. Majestic Wine каза, че има достатъчно складово пространство, за да побере допълнителните бутилки.

Компании, вариращи от фармацевтични производители до производители на храни и автомобили, започват да складират стоки заради несигурността от Брекзит. AstraZeneca, Sanofi и MSD складират допълнителни лекарства, а Aston Martin и Bentley - автомобилни компоненти. Aston Martin заяви, че ще доставя частите със самолет, ако е необходимо.

Великобритания изчерпва складовото си пространство за храни, тъй като собственикът на Cadbury, Mondelēz International, се запасява на едро с шоколадови бисквити и други изделия. Premier Foods очаква да похарчи 10 млн. паунда за подготовка около Брекзит.

Majestic, която е собственик на уеб сайта Naked Wines, също предупреди за затруднения на пазара на дребно, тъй като потребителите са подложени на натиск от нарастващите разходи за храна и гориво. Подобно на останалите търговци на дребно, компанията също е засегната от колебанията на валутата и увеличаването на митата.

В последно време Majestic продава повече унгарски, български, словенски и португалски вина на клиенти, търсещи по-евтини алтернативи на френски и италиански сортове. Например едно словенско pinot grigio струва средно £ 5, около £ 1 по-малко от италианското.

Компанията отчете 200 000 паунда загуба преди данъци за шестте месеца до 1 октомври, в сравнение с печалба от 3,1 млн. паунда година по-рано. Влошаването на финансовото състояние бе причинено отчасти от увеличаването на инвестициите за маркетинга и уебсайта на Naked Wines. Приходите са нараснали с 5.4% до 229.1 млн. паунда.

Роуън Гормли, главен изпълнителен директор на Majestic, заяви: "Планираме за трудни времена и инвестираме в трудни времена, защото знаем, че това е пътят към по-изгодно бъдеще. В резултат на това вече имаме бизнес, който е почти 45% онлайн и над 20% е международно. "