През октомври Европейският съюз гласува в подкрепа на повишаването на тарифите за електрически превозни средства (EV) от Китай.

10 страни, представляващи 45% от населението на ЕС (включително Франция, Италия и Полша), подкрепиха мярката, 12 държави, представляващи 31,3% от населението, се въздържаха, а пет страни, водени от Германия, съставляващи 22,6%, гласуваха против митата.

Тарифите на ЕС варират от 7,8% за Tesla, до 35,3% за SAIC и други компании, за които се смята, че не са сътрудничили на разследването на ЕС. Тези тарифи са в допълнение към стандартните 10% мита за внос на автомобили в ЕС.

Навярно високите тарифи за Китай подтикват държавния производител на автомобили GAC да проучва производството на електромобили в Европа, за да избегне митата на ЕС. Това е заявил генералният мениджър на международния бизнес на китайската GAC пред Reuters, присъединявайки се към нарастващ списък от китайски компании, планиращи местно производство.

ЕС реши да наложи мита върху китайските електромобили, въпреки че Германия е против

ЕС реши да наложи мита върху китайските електромобили, въпреки че най-голямата икономика е против

Въпреки това преговорите с Пекин ще продължат

Компанията е сред най-големите автомобилни производители в Китай и си поставя за цел 500 000 продажби в чужбина до 2030 г. Все още не продава електромобили в Европа, но ще пусне електрически SUV, специално за европейския пазар на автомобилното изложение в Париж, което започва в понеделник.

GAC все още гледа на Европа като на важен пазар, който е "относително отворен", въпреки действията на Европейската комисия да наложи мита върху електромобилите, произведени в Китай, коментира Вей Хейганг в Париж преди изложението.

"Въпросът с митата определено оказва влияние върху бизнеса на компанията. Всичко това обаче може да бъде преодоляно в дългосрочен план... Сигурен съм, че ще има начин всичко да бъде разрешено. Местното производство ще бъде един от начините", заяви Хейганг, като каза, че активно проучват тази възможност от компанията.

GAC все още обмисля дали да построи нов завод или да сподели - или да поеме - съществуващ, според Уей.

Компактният SUV, изложен в Париж, превозно средство с пробег от 520 километра, наречено "Aion V", трябва да бъде пуснато на някои европейски пазари в средата на 2025 г. на цена под 40 000 евро, въпреки че крайната цена все още не е определена.

Следващото превозно средство на GAC, което трябва да се продава в Европа, ще бъде малък електрически хечбек, което ще бъде пуснат на пазара в края на 2025 г.