Преди време етикетът Moutai не говореше много на потребителите извън Китай. Но в последно време обичаната в азиатската страна спиртна напитка печели нови фенове и в другите части на света, а акциите на производителя ѝ изглеждат все по-апетитно на инвеститорите.
Толкова много, че от непознато име компанията успя да грабне короната на гиганта Coca-Cola и да се превърне в най-големият производител на напитки в света.
Развитието на бизнеса на Kweichow Moutai е истинска история на успеха. Дори през миналата година, която беше белязана от тежките последствия на пандемията, книжата на китайския лидер поскъпнаха с около 70% и така дружеството се превърна в най-скъпата корпорация на Китай извън сектора на технологиите, разказват от CNN Business.
Казано по друг начин тя вече струва повече и от четирите най-големи банки в страната. В международен план пък Kweichow Moutai успя не само да изпревари другите лидери при алкохолните напитки, като Diageo (производителят на Johnnie Walker, Smirnoff и Captain Morgan), но и Coca-Cola, която години наред беше световен лидер в производството на напитки по пазарна оценка.
Така с капитализация от 2,7 трилиона юана или 421 милиарда долара днес китайската компания струва повече от имена като Toyota, Nike и Disney. През 2019 година се превърна в първата компания от Китай от 2005 година насам, чиито книжа удариха 1000 юана или около 145 долара единична цена.
Въпреки успехът на фондовия пазар обаче алкохолът на производителя остава малко познат извън Китай, като около 97% от продажбите идват от азиатската държава.
У дома обаче марката е национална гордост, като тя стои зад най-популярният ликьор байджу - традиционна за Китай спиртна напитка, известна като "огнена вода" заради фактът, че съдържа 53% алкохол.
Тя е любима на основателят на Комунистическата партия Мао Дзъдун, а също така е била напитката, която е била предлагана при посещенията на редица американски президенти в Китай от Ричард Никсън до Барак Обама.