Netflix неочаквано обяви, че ще спре да отчита броя на абонатите всяко тримесечие, съобщават световните агенции. Решение, което се разглежда като знак, че годините на големи печалби от нови клиенти в стрийминг платформите и "войните", които се водеха за тях са към своя край.
На този фон акциите на пионера в стрийминга се понижиха, след като компанията отчете голям брой нови клиенти през първото тримесечие на годината. Прогнозата за приходите обаче не отговаря на целите на анализаторите.
От Netflix казват, че поддържаните от реклами планове за стрийминг са помогнали за привличането на 9,3 милиона нови клиенти - почти двойно повече от прогнозата на анализатори, анкетирани от LSEG. Това е довело до 269,6 милиона клиента в световен мащаб в края на март.
Ръководителите на компанията призоваха инвеститорите да се фокусират върху приходите и оперативните маржове, когато оценяват напредъка на компанията, а не върху добавянето на нови клиенти.
Netflix ще спре да разкрива добавените абонати всяко тримесечие, от първото тримесечие на 2025-а година.
"Тази промяна е мотивирана от желанието да се съсредоточим върху това, което виждаме, че са ключовите фактори, които смятаме, че са от най-голямо значение за бизнеса", коментира съизпълнителният директор Грег Питърс.
Според анализаторите на пазара решението да се прекрати тримесечното отчитане на броя на абонатите вероятно ще разгневи инвеститорите и ще затрудни анализаторите от Уолстрийт да моделират бизнеса на компанията в бъдеще.
Според тях не е ясно какво ще стимулира нови регистрации, след като Netflix привлече възможно най-много потребители от рестрикциите си срещу споделянето на пароли.
"Възможно е да има още няколко тримесечия отчитане на ползите за платено споделяне, но всъщност не знаем какъв ще бъде следващият катализатор", заяви Магали Гросхайм - старши анализатор за изследване на капитала в M Science.
Други компании също спряха да отчитат познати показатели като месечни активни потребители. Такива са Facebook и социалната платформа X, известна преди като Twitter.
Акциите на Netflix скочиха с 89% през последната година, тъй като компанията изпревари конкуренти като Walt Disney, който все още губи пари от стрийминг бизнеса си.
В писмо до акционерите от Netflix съобщават, че ще стимулират бъдещия растеж, като работят за подобряване на разнообразието и качеството на своето съдържание и като разширят своя рекламен бизнес.
През ноември 2022-ра година Netflix започна да предлага на абонатите си планове, поддържани от реклами, на цена, която е по-малка от половината от опциите без комерсиална употреба. Това предостави опция с по-ниска цена за засегнатите от рестрикциите през 2023-а, насочени срещу споделянето на пароли.
Поддържаната от реклами услуга сега представлява 40% от всички регистрации на пазарите, където тези планове се предлагат.
Печалбата на акция на Netflix за януари до март възлиза на $5,28, надминавайки очакванията на анализаторите от $4,52. Приходите са нараснали с 14,8% до близо $9,4 милиарда. Оперативните приходи възлизат на $2,6 милиарда, което е увеличение от 54% на годишна база.
Гледайки напред, компанията прогнозира приходи от $9,49 милиарда за текущото тримесечие, което е по-малко от очакванията на анализаторите от $9,537 милиарда. За да задоволи голямата си глобална аудитория, Netflix разширява програмата си.