Salesforce, лидер на CRM пазара, сключи най-голямата сделка в историята си, поглъщайки разработчика на платформи за електронна търговия Demandware за сумата от 2,8 млрд. долара.
Клауд компанията се явява най-големият доставчик на системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) – пазар, оценяван от Gartner на 23 млрд. долара.
Salesforce ще плати по 75 долара за всяка акция на Demandware, което е с 56,3% над пазарната им стойност при затваряне на борсата във вторник, 31 май. След новината за поглъщане, акциите на Demandware поскъпнаха с 52,1% до 73 долара за брой.
Досега най-голямата сделка на Salesforce беше поглъщането на разработчика на софтуер за цифров мениджмънт ExactTarget за сумата от $2,5 млрд. през 2013 г., информира Reuters.
Очаква ес операизцята по придобиването да приключи през второто финансово тримесечие, което изтича в края на юли. CRM компанията очаква да увеличи печалбата си със 100-120 млн. долара през финансовата 2017 г., в резултат на поглъщането.
Demandware предлага облачна (SaaS) платформа, която включва множество инструменти за онлайн търговия. Сред клиентите на компанията са Motorola, L’Oreal, Brooks Brothers, Puma, Panasonic, Marks & Spencer, Adidas и Kate Spade.