Китайският автомобилни кампания Geely Holding Group е закупил сериозен пакет акции на немския гигант в усилията си да напредне към алианс с Daimler за развитие на електрическите си автомобилни технологии, твърди информация на Reuters.

Точният размер на пакета закупени акции от производителя на бранда Mercedes-Benz не се съобщава, но анализаторите смятат, че е около 3 процента и то на пазарни цени, пише auto-press.net.

Сред най-големите акционери на Daimler в момента са: Blackrock, с дял от 5,95%; Инвестиционният фонд на Кувейт с дял от 5,33%; и алиансът Renault-Nissan с 3,1%, според уебсайта на германския регулатор BaFin.

Припомняме, през 2010 година китайската компания придоби от Форд шведският производител на леки автомобили Volvo, притежава и производителят на лондонските таксита.

Китайски автомобил, сглобяван в Западна Европа? Geely може да са първите

Китайски автомобил, сглобяван в Западна Европа? Geely може да са първите

Компанията иска да се превърне от регионален в световен играч

"Geely е извършил покупката, за да докаже сериозните си намерения и да впечатли ръководството на Daimler и че не се отказват от намеренията си" - сподели неназован информиран източник на агнецията. Котировките на акциите на Daimler вчера по обяд паднаха с 2 процента до 69.31 евро за парче. Говорител на китайската компания отказва коментар по сделката.

От Daimler обявиха че се радват на интерес от дълговременни инвеститори и че ще обявят значителни промени в структурата на собствениците на акции на официалния си уебсайт.

Запонатите с политиката на Geely казват, че компанията се стреми да получи достъп до техноогиите на Daimler по отношение на акумулаторите и че иска да създаде съвместно предприятие с немците в град Вухан, център на провинция Хубей.

Китайският собственик на Volvo купи британската марка Lotus   

Китайският собственик на Volvo купи британската марка Lotus  

Очакват се нови инвестиции за развитие на компанията

Китайските производители са под натиск от страна на правителството да увеличат производството си на напълно електрически и хибридни модели. Натискът е във вид на въвеждане на задължителни квоти в производството на автомобили в Поднебесната империя, отделени специално за електрифицираните автомобили. Това е в следствие на политиката за намаляване на вредностите във въздуха на големите градове от автомобилите и за да се намали зависимостта на страната от внос на горива. 

От Geely се надяват, че Daimler ще види преимуществата на партньорство за да се увеличи производството на електрокомпоненти за автомобилите. От страна немците досега се говореше, че те нямат нужда от друг индустриален партньор в Китай освен BAIC Motor Corp.