Пивоварният гигант AB InBev се съгласи да продаде европейските марки бира Peroni и Grolsch на японската компания Asahi като част от сделката за придобиване на SAB Miller.

Условията около споразумението не са оповестени, но по-рано холдингът Asahi Group бе предложил 2,25 милиарда евро, припомня BBС.

Марките бяха обявени за продан, за да бъдат разсеяни съмненията относно конкуренцията в резултат на поглъщането на SAB Miller от страна на InBev. Преди това брандовете бяха собственост на SAB Miller.

Японски холдинг иска двe от най-известните марки на бирения гигант SABMiller

Японски холдинг иска двe от най-известните марки на бирения гигант SABMiller

Компанията е готова да плати 3,5 милиарда долара за тях

„Сделката ще бъде завършена едновременно и като част от изпълнението на придобиването на SAB Miller от AB InBev”, заяви в изявление японската компания Asahi, която притежава и марката Super Dry. Тя добави, че очаква сделката да бъде приключена във втората половина на тази година.

Чрез продажбата на марките AB InBev искаше „проактивно да се справи” с всякакви потенциални регулаторни въпроси около поглъщането на SAB Miller – най-голямото придобиване на базирана във Великобритания фирма, както и четвъртото по големина в корпоративната история.