Новорегистрираните автомобили през март на територията на Европейския съюз са били 1 637 478 или с 10.8% повече сравнено със същия месец на миналата година, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители(ACEA). Отчетения ръст за март е по-голям от този за февруари, когато бе 3%.

От ACEA посочват, че на водещите пазари с изключение на Германия е отчетен ръст. Причината за това е  че точно в началото на 2009 г. стартира програмата „кеш за таратайки" подета от официален Берлин, която доведе до значителен ръст в продажбите тогава. За март Германия отчита спад от 26.6% спрямо същия месец на миналата година.

От основните пазари с най-голям ръст през март отичат Испания, като спрямо март 2009 г. продажбите са нараснали с 63.1% до 124 765. Сред  страните с най-силен спад обаче попада и България с отчетено понижение на пазара за третия месец на годината от 43.2%.

През първото тримесечие на годината са продадени общо 3 671 871 нови леки автомобила, като резултатът е с 9.2% по-добър от същия период на миналата година.

За периода януари-март най-силен ръст от петте водещи производители(VW, PSA Peugeot - Citroen, Ford, Renault и Fiat) най-силен ръст има Renault, като продажбите на групата, които включват и тези на румънската Dacia,  са 39.1% по-високи от тези за същия период на миналата година.

Volkswagen Group остава най-големият производител с общ обем на продажбите за тримесечието в размер на 3 671 871 или с 9.5% по-вече от съответния период на 2009 г.