Германия е икономическото сърце на Европа, а имиджовото и икономическо сърце на Германия е автомобилният сектор. Ако се съди по актуалните данни, обаче, пациентът в лицето на Бундесрепубликата има сериозен сърдечен проблем, който може да докара на страната нова рецесия.

Индустриалното производство спада с 1,5% през юни, но повече от два пъти (3,5%) по-лошо е представянето на производителите на коли - това е значително по-голям спад от очаквания от икономистите и опасенията им са, че най-голямата икономика на Европа може отново да започне да се свива, пише CNN.

Германия излезе от рецесията, но се изправя пред нов проблем

Най-голямата иконимика в Европа излезе от рецесията, но се изправя пред нов проблем

Германия трябваше да понесе едногодишен спад в производството

Контекст: Автомобилният сектор носи 5% от германския БВП. Източник не само на пари, но и на международен престиж са гиганти като Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW.

Те са и едни от големите работодатели и данъкоплатци в страната.

Заради бюрокрация и не само: Затваряне грози една четвърт от средните предприятия в Германия

Заради бюрокрация и не само: Затваряне грози една четвърт от средните предприятия в Германия

Над 20 на сто обмислят местене на бизнеса зад граница

Детайли: 2,2 млн. нови автомобила са били произведени през първото полугодие в Германия, показват данните на бранша. Това е значително по-добре в сравнение с 2022 г., но все още е цели 10% по-малко в сравнение със същия период на предпандемичната 2019 г.

Според наблюдатели секторът все още не може да се възстанови от проблемите, предизвикани от пандемията, затруднените доставки и високите цени на електроенергията през миналата година.

Tesla изпреварва германските автомобилни производители в надпреварата за електромобили, не само в Китай

Tesla изпреварва германските автомобилни производители в надпреварата за електромобили, не само в Китай

Проблемът при германските производители е, че се бави производството на ключови модели

Тези сътресения трудно могат да дойдат в по-неподходящ момент - преходът към алтернативно задвижване на автомобилите сериозно "преподрежда картите" и дава шанс на по-малки компании без дълга традиционна история да завоюват позиции на пазар, който е отворен за иновации. Преходът за големите играчи е бавен и скъп.

Най-големият автомобилен производител в Европа - Volkswagen, губи позиции на най-големия си пазар: Китай. Местните играчи изместват VW и доставките са спаднали с 14,5% през първата четвърт на тази година. През следващите месеци представянето се подобри, но остана под нивото от 2022 г.

Ще направят ли китайските електромобили това, което направиха Honda и Toyota в САЩ

Ще направят ли китайските електромобили това, което направиха Honda и Toyota в САЩ

Китай печели от цените

Още нещо: Строителният сектор в Германия също се представя по-зле - 2,8% свиване на месечна база.

Производството обаче е в по-добро здраве и там статистиката отчита 7% ръст.

Какво следва: След като Германия излезе от рецесията през миналото тримесечие, старши икономистът в Capital Economics Франсиска Палмас посочи в съобщение до инвеститорите, че "очакването е спадът в индустриалното производство да бъде един от факторите, които ще причинят ново свиване на германския БВП през втората половина от годината".

Подобна е позицията и на главния икономист на Commerzbank Йорг Кремер.