Въпреки, че германските автомобилни производители дадоха за заявки за смели планове през последните няколко години относно преминаването им към електромобили и да предизвикат господството на Tesla, това което се случва е, че изостават още повече.

Tesla е доставила 889 015 електромобила през първата половина на тази година, или повече електрически превозни средства от Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz и Porsche взети заедно.

Проблемът при германските производители е със софтуера, което бави производство на ключови модели, което допринася за намаляване на продажбите на най-големият им пазар Китай, където Tesla и местната компания BYD се конкурират. BYD дори бива изпреварен от американският производител на родния си пазар, където Tesla остава водещата марка в сегмента.

Tesla агресивно намали на цените, което увеличава натиска върху производители, които се опитват да поддържат темпото. Продажбите на Tesla се увеличиха с 30% над тези на VW през второто тримесечие.Нещо повече- Tesla планира да разшири своя германски завод и се готви да построи нов завод в Мексико.

Германските производители на автомобили имаха преднина в миналото, защото усъвършенстваха производството на превозни средства на бензин и дизел, работеха със стотици висококачествени местни производители на части. Сега, когато батерията е на дневен ред всичко това се изпари, смятат анализатори.

Бордът на Tesla, включително Мъск, трябва да връща $735 милиона на компанията, заради неправомерно отпуснати големи бонуси

Бордът на Tesla, включително Мъск, трябва да връща $735 милиона на компанията, заради неправомерно отпуснати големи бонуси

Ще има и промени в корпоративното управление и начина, по който се преразглеждат проблемите със заплатите на ниво борд

Инфлационният натиск, недостигът на квалифицирани работници и високите цени на енергията в най-голямата икономика в Европа също са част от структурните предизвикателства. Очакванията на германските автомобилни производители са най-лошите от финансовата криза през 2008 г., според проучване на базирания в Мюнхен институт Ifo, цитиран от Bloomberg.

Най-голямата заплаха за германците е тяхната отслабваща позиция в Китай. VW, BMW и Mercedes доминираха продажбите на автомобили с вътрешно горене на най-големия автомобилен пазар в света от десетилетия, но производството на достъпни електромобили и предпочитанията на местните промени това. Mercedes намали цените в Китай за своя електрически седан EQS в края на миналата година след разочароващи продажби.

VW беше под натиск, след като BYD изпревари компанията по продажби в Китай през първото тримесечие. Продажбите на електромобили на немския производител в Китай намаляха през първото полугодие при пазар, който нарасна с 20%.

Очаква се електромобилите да представляват 90% от китайския пазар до 2030 г., което е червена лампа за германците да ускорят по-конкурентните предложения за електромобили.

Електромобилът на Volkswagen, който ще струва под 25 000 евро

Електромобилът на Volkswagen, който ще струва под 25 000 евро

Моделът ID. 2 all , с пробег 450 км, ще бъде пуснат в продажба през 2025 г.

VW подготвя компактен електромобил на цена под 25 000 евро. Най-големият производител на автомобили в Европа увеличи своя текущ петгодишен план за разходи до 180 милиарда евро, като повече от две трети отиват за софтуер и електромобили.

Mercedes ще представи електрическа версия на своя седан CLA в САЩ следващата година, за който се смята да бъде конкурент на Model 3 на Tesla, според доклад на Automotive News. Компанията електрифицира и емблематичния си G-Wagon.

BMW има за цел да намали разходите за батерии наполовина и да увеличи обхвата и скоростта на зареждане с 30% в сравнение с настоящите модели.