Продажбите на нови коли в Европа са намалели с 4,8% до 959 412 през октомври, тринадесети пореден месец на спад, съобщи в комюнике Асоциацията на европейските автомобилни производители, цитирано от БГНЕС.

В десетте месеца на годината продажбите са намалели със 7,3% до 10 327 276 броя, съобщи асоциацията. През октомври обаче е регистрирано подобрение спрямо предишните три месеца, когато продажбите намаляваха с над 7%. През миналия месец продажбите са регистрирали спад със 7,8% във Франция, с 12,4% в Италия и с 21,7% в Испания. В Германия те са останали почти непроменени - +0,5%, а във Великобритания са нараснали с 12,1%.

Тенденцията се вписва в тази от десетте месеца на годината като цяло, като Великобритания е единственият голям пазар, постигащ растеж от 5%. Продажбите в Германия са намалели леко с -1,6%, много по-малко, отколкото в Испания (-11,9%), във Франция (-13,3%) и в Италия (-19,7%). Статистиката се отнася за всички държави членки на ЕС без Малта.

Фолксваген остава безспорен номер едно сред автомобилните концерни в Европа с 244 595 продадени коли през октомври, растеж с 1,6%. Той се възползва от затрудненията на конкурентите си, за да увеличи пазарния си дял до 25,5%. На второ място е Пежо-Ситроен с два пъти по-малко продажби от Фолксваген - 118 143 автомобила, спад с 5,1%. Концернът обаче запазва пазарния си дял от 12,3%.

Френската компания Рено регистрира значителен спад с продажби от 84 783 коли и пазарен дял от 8,8%. Следват американските концерни Форд със 72 330 продадени коли, спад с 8,3%, и Дженеръл Мотърс с 68 481 продадени коли и спад от 14,3%. Фиат е продал 63 256 коли (спад с 5,6%), Тойота - 38 442 коли (растеж с 1,1%) и Нисан - 32 197 коли (растеж с 0,2%).