Столицата на Китай Пекин прие нови разпоредби, с които да насърчи технологиите за автономно шофиране в града, като властите планират в крайна сметка да позволят безпилотни обществени автобуси и таксита.

Автономните превозни средства, които преминат пътни тестове и оценки на безопасността, ще могат да кандидатстват за пътни изпитвания, съобщи в-к Beijing Daily, според чиято информация, новите разпоредби влизат в сила от 1 април.

Градът подкрепя използването на автономни превозни средства за лични автомобили, градски автобуси, трамваи и таксита и иска да насърчи изграждането на интелигентна пътна инфраструктура в подкрепа на такъв тип транспорт.

В друго съобщение, публикувано в понеделник, китайският град Ухан също заяви, че е одобрил разпоредби за насърчаване на развитието на интелигентни свързани превозни средства, пише още Reuters. 

Китайските власти агресивно даваха зелена светлина на изпитания за технология за самостоятелно управление, като най-малко 19 града провеждаха тестове на роботиксита и робобуси.

Компаниите с големи флоти от роботиксита, използвани в Китай са Apollo Go, дъщерно дружество на технологичния гигант Baidu, който планира да разположи 1000 роботиксита в Ухан до края на 2024 г.

Първото напълно автономно возило получи разрешение за улични тестoве в САЩ

Първото напълно автономно возило получи разрешение за улични тестoве в САЩ

Nuro R2 ще използва радари, термични изображения и 360-градусови камери, за да насочва движението си

Друга е Pony.ai, която се появи на американския пазар през ноември, планира да разшири флотилията си от роботиксита в цялата страна до над 1000 до 2026 г. от 250 тази година.

Други фирми, които проучват възможностите за роботиксита на най-големия автомобилен пазар в света, включват WeRidе, AutoX и SAIC Motor.

Американският електромобилен гигант Tesla също има за цел да въведе напълно автономно шофиране в Китай през първото тримесечие на 2025 г., в очакване на регулаторно одобрение, и заяви, че ще започне да произвежда свое свои роботиксита през 2026 г.