След като загуби позициите си в Китай, американският гигант Apple насочи вниманието си към друг развиващ се пазар с не по-малък потенциал. Компанията има план да завладее Индия, въпреки че в момента продажбите й са много зад тези на по-евтините азиатски марки, като Micromax, Xiaomi, Oppo и Gionee.
В момента доставките на iPhone на най-бързо развиващия се пазар се равняват от едва 3% от общо продадените. Компанията обаче вече им друга стратегия за страната, като позволява на местни магазини и онлайн търговци, като Amazon и Flipkart, да понижат цените на ретро модели на мобилните устройства.
Това действие е различно от бизнес модела, който от Apple следваха досега, но залогът е голям. Старите телефони се равняват на почти 55% от всички 2,6 милиона смартфона, които производителят е продал в Индия през 2016 година, пише Bloomberg.
Докато на сайта на Apple за Индия могат да бъдат купени само по-новите версии, като iPhone 6S и SE, то местни търговци предлагат стари такива, като iPhone 5, например.
От компанията обаче са готови на всичко, за да завоюват силни позиции на пазара, където се очаква в следващите 5 години да бъдат купени над един милиард смартфони.
"Ние сме много оптимистични за нашето бъдеще в тази забележителна държава с нейното младо многобройно и ориентирано към технологиите население", коментира шефът на Apple Тим Кук по време на събитието през миналата седмица.