Можете ли да си представяте как създавате нови продукти само с помощта на каска за виртуална реалност (VR) или като ползвате 3D панорамни модели? И всичко това, без да ставате от бюрото си в офиса.

Новите технологии играят все по-голяма роля в работата на световните корпорации, като освен, че им дават по-големи възможности за осъществяването на смели проекти, помагат и за пестенето на средства.

CNN Money дава няколко примера на популярни марки, които успешно са интегрирали най-новите технологии в производството си:

1. Boeing - интерактивни дисплеи и видео-конферентни разговори

Центърът на авиопроизводителят в Алабама е нещо повече от иновативен. По стените на завода им са разположени интерактивни дисплеи, които им позволяват да провеждат видео-конферентни разговори, както и да създават модели на частите на самолетите, които създават. Също така те им позволяват да поддържат постоянна връзка с останалите им производствени центрове и с всички подизпълнители.

Снимка 259486

Източник: boeing.com

2. Renault - Стая за виртуална реалност

Креативните служители на френския производител използват специални ниша, в която може да се проектират автомобили в реални размери с използването на виртуална реалност. Там те създават дизайните на новите си модели, като след това могат да направят "виртуална" разходка с тях.

Снимка 259485

Източник: sony.es

3. Anheuser-Busch InBev - участие в разговори от разстояние

Компанията Del Papa е един от основните доставчици на бирения гигант AB InBev. Тя има 375 служители, които работят в три офиса. Преди често някой от мениджърите е бил затруднен да присъства на важни срещи. През 2014 година обаче фирмата завършва новия си централен офис, в който се разполага мощна аудио и видео техника. Така благодарение на огромни екрани и с помощта само на интернет всеки може да присъства на тези срещи, без физически да е в стаята. Те използват за целта специална облачна платформа, разработена от Cisco, която позволява на всеки да си направи индивидуална дигитална "стая" за разговори.

Снимка 259488

Източник: cisco.com

4. Raytheon - дизайнерски центрове, обградени от панорамни екрани 

Американският оръжеен гигант, подобно на Renault, използва пространства, изцяло обгърнати от огромни панорамни екрани, които позволяват да се наблюдава целия процес на производство, както и симулации на работата на новите продукти.

Снимка 259487

Източник: raytheon.com